English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Cifrele din spatele unei promotii Head&Shoulders  

23/04/2020 11:04

Pret si comunicare TV. Sunt cele doua ingrediente de baza pe care mizeaza Profi odata cu noua sa promotie Head&Shoulders. Pentru ca succesul actiunii sa fie maxim, oferta pune accent pe un pret psihologic (9,99 lei) plus o reducere procentuala (44%) care ar face sa iasa din casa orice pensionar hotarat sa stea in izolare cativa ani buni.

 

Cum trebuie privita oferta Profi?

Pentru cei care urmaresc evolutia pietei de retail, promotia Head&Shoulders suna a disperare. Acum, mai mult ca oricand, retailerul are nevoie disperata de cash. Intregul sau sistem cu oferte de weekend s-a dus pe apa Sambetei. Cash-ul este tot mai greu de atras iar scadentele vin din urma. Raportata la sumele pe care Profi le are de plata, oferta Head&Shoulders nu inseamna mare lucru. Dar haideti sa vedem ce concluzii se pot trage din aceasta promotie P&G aparent fara rival.

Privit prin prisma retailerului, procentul de reducere aplicat (44%) conduce spre un adaos dublu. Neobisnuit am spune pentru un retailer care se vrea extrem de agresiv in lupta cu preturile.

Cantitatea pusa la bataie este derizorie. Oferta implica o limitare cantitativa, cu maxim doua bucati pe un bon fiscal. Haideti sa facem un calcul simplu. Profi pune la bataie 15.000 bucati sampoane Head&Shoulders, in 4 variante (clasic clean, citrus, menthol si ocean). Reteaua numara acum peste 1.100 de magazine ceea ce ar insemna 13,63 bucati per magazin. Daca aceste 13,63 bucati le mai impartim si la cele 4 tipuri, inseamna 3,41 bucati/tip de sampon/magazin. Corelata cu limitarea cantitativa impusa, cantitatea alocata fiecarui magazin este suficienta pentru 6, maxim 7 clienti. Si asta in conditiile in care vorbim de repartizarea intregii cantitati pe criterii strict matematice. Este insa posibil ca marile magazine sa aiba alocate cantitati mai generoase in timp ce unitatile mici, precum cele din mediul rural sa aiba alocat un numar mai mic de sampoane. In spatele aceste incercari (reusite sau nu) de reeeditare a minunii biblice, miza a fost imaginea. Pentru multi retaileri, izolarea a dus la pierderea inevitabila a unor clienti. Aducerea lor inapoi nu este o treaba usoara si nu se va putea face peste noapte. Odata ce un client a trecut in tabara rivala, descoperind fie produse mai de calitate, fie mai multa prospetime, fie o oferta mai diversificata, revenirea lui la vechile obiceiuri de consum nu va fi usoara.

 

Nota brandprivat.ro – Oferta Profi este valabila in intervalul 21-26 aprilie, stocul pus la bataie in intreaga retea fiind de 15.000 bucati. Sunt disponibile 4 variante (clasic clean, citrus, menthol si ocean). Pretul promo (9,99 lei) se aplica in limita a 2 bucati/bon fiscal.

 


Toate actualitatile