English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Cifra zilei: Importul domina categoria laptelui UHT. Doar 3 articole sub brand privat mai sunt produse astazi in Romania

30/05/2016 09:55

3 articole! La atat se limiteaza astazi prezenta producatorilor romani in categoria laptelui UHT sub brand privat. Performanta, daca putem sa o numim asa, vine din parteneriatul Kaufland – Dorna Lactate S.A. pe brandul mainstream KClassic. Un parteneriat care, culmea!, rezista de ani buni in ciuda iminentelor presiuni pe pret lansate de lanturile rivale. Vor reusi cele doua parti sa continue colaborarea? Greu de spus. Kaufland are deja pregatit un plan B bazat pe importuri, primele semnale fiind vizibile inca din luna martie a acestui an. Dominatia importurilor este evidenta, Ungaria conducand detasat cu numai putin de 12 articole dezvoltate pentru cinci lanturi de retail. Importurile nu se limiteaza insa doar la tari vecine ci vin chiar din Belgia, tara aflata la mii de kilometri distanta. Sunt articole care, in ciuda costurilor logistice, ataca segmentul primului pret. Exista insa si valoare adaugata, regasita in importurile din Franta sau Germania.

 

Extrem de dinamica, piata nationala a laptelui UHT se afla asadar sub o continua presiune venita din partea importurilor. Laptele produs in tarile vecine doboara bariere de pret facand aproape inutila orice reactie din partea producatorilor romani. Pe segmentul brandurilor private, batalia pare castigata definitiv de importuri, dovada ca solutia primului pret ramane o optiune importanta pentru orice retailer. Chiar si asa, procentul mic detinut de laptele romanesc reprezinta un semnal de alarma. Cauza nu trebuie cautata prea departe. Strategiile existente acum pe segmentul laptelui UHT au un mare numitor comun: pretul. Ofertele venite din exterior concureaza fara drept de apel produsele autohtone. O dovedeste si recenta promotie derulata de Billa, cu un articol import exclusiv din Cehia, ofertat la 1,99 lei litrul de lapte UHT 1,5% grasime.

 

Nici pe brandurile de producator lucrurile nu stau prea bine, desi aici procentul detinut de laptele romanesc urca la 50% din total piata. Cealalta jumatate ramane insa la discretia importurilor, Ungaria fiind din nou in fruntea listei cu 12 articole sub branduri de producator/distribuitor. Germania urca pe locul secund cu 9 articole, podiumul fiind completat de Slovacia. Spre deosebire de brandurile private, producatorii raman atenti la costurile logistice, renuntand la importurile de la distanta. Friesland produce (si) in Ungaria, sustinand astfel indirect economia din tara vecina in timp ce Meggle si-a transferat productia la sud de Dunare. Nu in ultimul rand, modelul brandurilor de distribuitor incepe sa castige teren, existand fabrici autohtone care imbuteliaza acelasi lapte sub doua sau trei branduri diferite. Ramane de vazut daca aceste aparitii vor reusi sa detroneze in timp branduri puternice precum LaDorna sau Fulga.

 

Relansam astazi lucrarea „Romania - Piata laptelui UHT", o radiografie la zi a categoriei derulata pe parcursul mai multor ani, ce vizeaza intreaga piata nationala. Structurata in cinci capitole si completata cu sase anexe centralizate la momentul actual, analiza se constituie intr-un instrument de lucru util si profesionist, recomandat tuturor factorilor de decizie din retail dar si celor care astazi produc, distribuie sau importa astfel de produse.

 

Detalii aici.

 


Toate actualitatile