English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Cidrul Stella Artois, o sursa de profit pentru compania Bergenbier dar si pentru lanturile internationale de retail. Care este pretul real al produsului?          

16/12/2019 08:12

Lansat anul acesta in luna iulie, cidrul Stella Artois s-a pozitionat din start pe un palier mainstream superior, cochetand direct cu segmentul premium. Conotatia brandului a contribuit la o listare rapida, retailerii vazand in produs o adevarata vaca de muls.

 

Astazi, in plina iarna calendaristica, produsul nu mai este pe val. Scaderea consumului a permis aparitia unor diferente de pret la raft. Nu vorbim de diferente de cativa banuti ci de marje care trec peste 200%. La asa diferente enorme, este normal sa ne intrebam: care este pretul real al cidrului Stella Artois?

Degringolada preturilor a pornit din Balotesti. La deschiderea hyperului Carrefour, francezii vindeau sticla de cidru Stella Artois cu doar 2,99 lei, in conditiile in care inca de la lansare, cidrul Stella Artois costa in medie 10,00 lei. In acelasi timp insa, in restul hyperurilor Carrefour, sticla de cidru putea fi cumparata cu 8,70 lei in timp ce magazinul Carrefour online vindea produsul la 10,40 lei. Asadar, (cel putin) trei preturi diferite, in aceeasi retea de magazine.

 

Cum este posibila o astfel de diferenta enorma?

Minimul de pret inregistrat la deschidere in hyperul de la Balotesti putea fi explicat fie 1) printr-o vanzare pe marja negativa, sub pretul de achizitie, fie 2) printr-o promotie punctuala oferita de compania producatoare. In ce ne priveste refuzam sa credem ca francezii s-au pretat la incalcarea legii si mergem pe scenariul promotiei punctuale. Daca pentru deschiderea din Balotesti, Bergenbier si-a permis sa ofere un pret sub 2,50 lei (fara TVA) inseamna ca pretul de fabrica este mult sub pretul actual. Practic, am cumparat toata vara cidru la zece lei sticla, ca sa aflam acum ca pretul poate cobori si la 2,99 lei. In spatele marjei uriase intrezarim lacomia producatorilor si a lanturilor internationale de retail. Snobismul romanilor si atractia lor fata de branduri nu poate fi o scuza atunci cand calculezi un pret de vanzare de trei ori mai mare decat pretul de achizitie.

 

Pornind de la pretul afisat in hyperul Carrefour Balotesti, am aruncat o scurta privire si prin celelalte lanturi de retail*.

Auchan comercializa cidrul Stella Artois la 8,10 lei.

 

In Cora, sticla de cidru putea fi cumparata cu 4,36 lei, pretul fiind redus de la 6,45 lei.

 

Magazinele Mega Image afisau un pret de 6,99 lei in timp ce in hyperurile Kaufland pretul de raft era de 9,19 lei.

 

Prin simpla raportare a preturilor din retailul modern la pretul minim inregistat in hyperul Carrefour Balotesti, am obtinut urmatoarele diferente:

 

 

La cateva zile de la deschiderea hyperului Balotesti, Carrefour a majorat pretul cidrului Stella Artois cu 190,97%, acesta urcand brusc la 8,70 lei. Practic, noul pret era de aproape trei ori mai mare decat pretul din primele zile dupa deschidere.

Desi Cora nu este considerat un lant de magazine cu preturi mici, surprinzator, cel mai mic pret la cidrul Stella Artois este acum cel din Cora: 4,36 lei. Urmeaza in clasament Mega Image cu un pret de 6,99 lei.

La polul opus, cel mai mare pret poate fi gasit in Auchan (8,10 lei) si Kaufland (9,19 lei). O dovada in plus ca in ciuda declaratiilor de fatada, ambii retaileri nu se sfiesc sa-si taxeze clientii. Maximul absolut de pret ramane insa tot in curtea Carrefour, magazinul Carrefour online afisand la data* monitorizarii noastre un pret de 10,40 lei pentru o sticla de cidru Stella Artois.

 

Concluzie

Romanul are o vorba de aur: prost este cine plateste, nu cine cere. Atata timp cat se vor gasi clienti dispusi sa cumpere fara sa se mai uite la pret, Romania va fi o vaca de muls pentru lanturile internationale.

 

 

Nota brandprivat.ro – Vazand aceste diferente enorme intre marile lanturi de retail, ne-am amintit de declaratia presedintelui Consiliului Concurentei, declaratie facuta intr-un interviu pentru rfi.ro la lansarea Monitorului Preturilor**.   

 

*Monitorizarea a fost facuta in intervalul 07 – 12 decembrie 2019.

**”Pe site-ul www.monitorulpreturilor.info, consumatorii pot afla cat costa un cos de produse ce pot fi procurate de la supermarketurile din zona care ii intereseaza. Scopul acestui proiect este scaderea preturilor si sporirea concurentei intre magazinele care comercializeaza produse alimentare. Pe oameni ii intereseaza preturile cele mai mici si aceasta transparenta in piata va obliga magazinele care au preturi mai mari sa le reduca, sa coboare spre nivelul preturilor mai mici, astfel facem concurenta sa actioneze mai repede si mai bine". – Bogdan Chiritoiu - presedintele Consiliului Concurentei, intr-un interviu pentru rfi.ro

 


Toate actualitatile