English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Chelul si-a luat tichie de margaritar. Jysk a intrat in Doraly-Afumati         

04/10/2019 07:43

Buchete de flori, masini luxoase, discursuri sforaitoare goale de continut, cocarda tricolora si kitch. Mult kitch. Asa a fost ieri la inaugurarea noului proiect Doraly Retail Park. Ca sa intelegm de ce este nevoie de un model de tip shop in shop intr-un centru comercial intins pe 28 ha trebuie sa ne intoarcem in timp. Pe vremea cand Nadia Comaneci vorbea cu atata convingere despre centrul comercial Niro incat mai sa crezi ca multipla noastra campioana sarea de la Otopeni in primul taxi si mergea direct la cumparaturi. Doraly are acum nevoie de patalama mai mult ca oricand. Pentru publicul larg, Doraly este locul unde gasesti lucruri ieftine dar si marfa contrafacuta. Si nu o spunem noi ci chiar directorul ANPC intr-un interviu acordat recent presei. Ei bine, proprietarii Doraly vor sa scape de aceasta titulatura. Oamenii au inteles ca pentru binele afacerii lor, brandul Doraly nu mai trebuie sa tina prima pagina a ziarelor la fiecare razie ANAF sau ANPC. Si cum poti sa iesi mai repede din vizorul institutiilor statului decat daca nu cu ajutorul unor branduri solide? Asocierea cu Jysk confirma aceasta tendinta. In comparatie cu chiriile platite lunar de unele firme prezente de ani buni in Doraly, suma platita de Jysk este nesemnificativa. Jysk are insa in spate un brand cu greutate. Iar asta conteaza acum mai mult decat banul. Marcat de importanta momentului, actionarul Doraly si-a lasat pentru cateva zile resedinta londoneza si a revenit in tara. Pentru Jysk, cei de la Doraly au pus covorul rosu. S-a maturat, s-a vopsit, ba chiar s-au si asfaltat cateva portiuni din celebrul DN2. De la festivitatea de deschidere nu a lipsit nici primarul din Afumati. Ceea ce nu s-a mai intamplat pana acum pentru niciuna din firmele prezente de ani buni in centrul comercial Doraly.

 

Prin parteneriatul cu Jysk, actionarii Doraly spera sa dea un alt sens afacerii lor. O afacere profitabila, evaluata la cateva zeci de milioane de euro, in care s-a mers pana acum pe maximizarea profitului prin investitii minime. E suficient sa spunem ca desi in Doraly exista peste 4000 de angajati, patronii centrului comercial nu au gasit pana acum cateva sute de euro pentru o minima si necesara statie de autobuz. Toti cei care vin sau pleaca zilnic din Doraly, inclusiv o buna parte din milioanele de clienti, sunt nevoiti sa astepte mijloacele de transport pe marginea soselei, indiferent de vreme. Ca sa ajungi de la primaria Afumati la centrul comercial Doraly este o adevarata aventura. Nu exista trotuar, nu exista o pista de biciclete. Implicarea primariei locale este egala cu zero. Pentru actionarii Doraly, oamenii, fie ei angajati sau clienti, par sa nu conteze. Pe primul loc ramane banul. Va conta oare aceasta lipsa de interes in evaluarea brandului Doraly? Greu de crezut. Dovada ca cei de la Jysk nu s-au aratat interesati de facilitatile pe care noua lor locatie le ofera clientilor sau angajatilor.  

 

Intrarea Jysk in Doraly rescrie harta retailului local, marcand nasterea unui nou pol de greutate la nivelul capitalei. Iar acesta este doar inceputul. Profi asteapta unda verde din partea actionarilor Doraly iar Mega Image e in stand-by. Kaufland se pregateste sa intre in Voluntari, Auchan si Metro construiesc in parohia lui Adi Minune. Zona creste, transformandu-se intr-o noua oportunitate pentru dezvoltatorii imobiliari. Si pentru ca tot vorbeam de resedinta londoneza, nu este exclus ca intr-un viitor apropiat sa vedem prin Doraly-Afumati si replici locale la modelul britanic cu gradinita la etajul magazinelor Lidl sau imobil de locuinte aparut peste noapte deasupra unui hyper Tesco.

 


Toate actualitatile