English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Ce mesaje au transmis anul acesta, de Craciun, retailerii internationali prezenti pe piata romaneasca?

28/12/2017 16:23

In 2011, in primul sau an de prezenta activa pe piata romaneasca, Lidl surprindea cu un spot de Craciun diferit de ceea ce vazusem noi romanii pana atunci. Nici urma de voci isterice care sa te zgaraie in urechi cu oferte soc si preturi bomba. Tonul din spotul germanilor era altul, la fel si mesajul.

 

Si totusi, initiativa Lidl nu a schimbat prea mult marketingul romanesc. Ba din contra, am spune ca Lidl a fost cel care s-a repliat, lasand stacheta tot mai jos. Dovada si spotul din acest an, preluat de pe international cu subtitrare in limba romana.

 

 

Ce a facut concurenta?

Replicile au fost putine. In afara de Lidl au mai existat cateva spoturi tematice, lansate de Carrefour, Kaufland, Penny sau Metro. Si aici insa lipseste acel detaliu care sa te transpuna in magia Sarbatorilor de iarna. Niciun cuvant despre Nasterea Domnului, despre bunatate, despre valori spirituale. Avem in schimb mancare, multa mancare, asa cum ii place romanului. Craciunul trece in plan secund, mesajul principal fiind axat invariabil pe oferte. Spoturile au fost scurte, semn ca retailerii sunt extrem de atenti atunci cand e vorba de bugetele de publicitate. Dar iata cu ce spoturi ne-au cadorisit de Craciun retailerii internationali prezenti pe piata romaneasca:

Carrefour „Iarna asta, simte magia sarbatorilor si aminteste-le celor dragi cat de mult inseamna pentru tine! Cate familii, atatea obiceiuri de a spune ”Te iubesc!” de sarbatori!”

 

Kaufland„Ce se intampla atunci cand in jurul mesei de Craciun se asaza la un loc un iubitor de fast food, un pasionat de bucataria gourmet, Scufita Rosie, lupul, soacra si nora? Afla raspunsul in videoul Kaufland.”

 

Penny Market – „Fie ca e vorba de cadouri, de mancare sau de curatenie, Craciunul de Romania la PENNY Market este cu oferte pentru toti.”

 

Metro – „La METRO, luna decembrie este despre surprizele pe care le faci clientilor, dar si celor dragi. E momentul sa ne bucuram de sarbatori.”

 

 

Ce se intampla in alte tari?

Spre exemplificare am ales Regatul Unit, retailerii britanici fiind renumiti pentru spoturile deosebite pe care le lanseaza in fiecare an in preajma Craciunului. Si nu vorbim de cateva secunde de publicitate ieftina ci de minute bune, realizate cu bugete impresionante, dupa scenarii elaborate din timp.

In ciuda originii sale americane, ASDA s-a integrat perfect in spiritul britanic.

 

John Lewis ramane in sablonul care l-a consacrat, mizand pe mesaje emotionale. Retailerul reuseste sa surprinda odata in plus, lansand anul acesta nu unul ci doua videoclipuri speciale, dedicate Craciunului.

Moz The Monster

The Fox and the Mouse

Filmuletul preferat anul acesta de britanici nu a venit insa din partea vreunui lant de retail. Marele castigator a fost aeroportul londonez Heathrow si ai sai ursuleti de plus, deveniti personaje principale intr-o poveste plina de sensibilitate, integrata perfect in spiritul Craciunului.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Toate actualitatile