La Judecata de Apoi a buyerilor: Ce au in comun Ministrul Educatiei, Buyerul Kaufland si Sole Mizo Ungaria?
Când se scrie cuvântul „copii” cu doi „i”, când se scrie cu trei „i”?
Ministrul Educatiei nu a avut un raspuns concret cand a fost intrebat la o televiziune ce reprezinta al treilea „i” din cuvantul „copiii”. Din pacate, la nici doua luni de la respectivul incident, devenit intre timp viral pe retelele de socializare, aceeasi litera „i” ne pune fata in fata cu un nou exemplu.
Cu cati „i” se scrie pluralul cuvantului „litru”?
Cu doi „i” sunt de parere angajatii Sole Mizo Ungaria. Greseala din pluralul cuvantului „litru” apare pe ambalajele ultimelor doua articole listate de Kaufland Romania in categoria laptelui de consum (lapte de consum 1,5% grasime si 3,5% grasime, ambele ambalate la PET de 1,5 litri). E trist cand o companie maghiara pentru care Romania a devenit o importanta piata generatoare de profit, face greseli elementare de gramatica. Informatiile de pe ambalajele produselor Sole Mizo Ungaria sunt supervizate si de angajati romani, compania avand o reprezentanta in tara noastra, la Timisoara. Iata insa ca nimeni din cadrul companiei producatoare nu a observat greseala, ba mai mult, cele doua articole au ajuns in magazinele Kaufland, listate de buyerul de categorie.
Cum a fost posibil ca cele doua articole sa ajunga pe rafturile intaiului retailer al tarii?
Teoretic, aici exista trei scenarii, toate trei pornind de la buyer:
In toate cele trei scenarii mingea este in curtea Kaufland, retailerul demonstrand ca buyerul sau de categorie nu mai este un filtru capabil sa opreasca intrarea produselor necorespunzatoare calitativ in magazinele sale.
Ce trebuie facut?
Mentinerea celor doua ambalaje inscriptionate gresit pe rafturile Kaufland poate aduce un deserviciu de imagine retailerului fiind in acelasi timp o ofensa la adresa consumatorilor. Se impune delistarea si retragerea lor imediata din piata, compania producatoare asumandu-si costurile aferente. Este varianta pe care ar alege-o orice companie care tine la imaginea sa si, mai ales, isi respecta consumatorii. Desigur, s-ar impune si o analiza a activitatii buyerului de categorie dar aceasta chiar este problema Kaufland.
ec. Florin Frasineanu