English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Ce ascunde sintagma „un pret mic de tot”?

07/02/2018 12:39

Poate exista un pret mai mic decat pretul „mic de tot”? Evident! Si nu o spunem noi ci unul dintre cei mai puternici discounteri ai Europei. Adica un retailer ce si-a dat masteratul in preturi, capabil sa faca bani din orice. Chiar si dintr-o simpla lingurita de ...cafea.

 

 

Aflata in plina derulare in magazinele Lidl Romania, actiunea intitulata sugestiv „Surprize cu aroma de cafea” reuneste mai multe produse sub brandul propriu Bellarom. Prezentarea din catalog scoate in evidenta raportul calitate pret, marketingul Lidl accentuand pe pretul „mic de tot”. Pana aici toate bune si frumoase. Intamplarea face ca doua dintre articole sa fie prezente in intervalul 12-18 februarie intr-o alta actiune Lidl, dar la un pret inferior. Iar reducerea nu este de neglijat.

Asadar, doua articole (Bellarom Cafea macinata Extra Dark Roast 100% arabica, 500g si Bellarom Capuccino clasic 200g), prinse in doua actiuni cu mecanisme diferite. Le puteti cumpara acum sau puteti astepta pana saptamana viitoare cand pretul lor va scadea cu 20% respectiv 22%.

 

Ce trebuie retinut din aceste doua actiuni Lidl derulate una dupa cealalta?

Preturile afisate in cataloagele Lidl nu sunt neaparat si preturi promo, cu reduceri incluse. Retailerul obisnuieste sa prinda frecvent in actiunile sale diferite articole, fara sa le modifice pretul de raft, fie pentru diversificarea ofertei, fie pentru dezvoltarea unor volume. Logica este simpla si tine strict de agitatia pe care un catalog o starneste in randul consumatorilor. Practic, Lidl nu a gresit. E adevarat, a folosit unele cuvinte menite sa sensibilizeze consumatorul, dar asta este marketingul.

In ce priveste brandul privat Bellarom, precizam ca este un brand din generatia I-a, fara insa ca prin aceasta sa intelegem neaparat si o agresivitate pe segmentul primului pret. Vazut prin ochiul unui discounter, brandul entry level are o cu totul alta functionalitate, cea mai importanta fiiind cea de generator de marja.

 

 

 


Toate actualitatile