English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Cat de reale sunt informatiile de pe ambalajul carnatilor de Sibiu comercializati de Mega Image si Kaufland?  

07/01/2020 16:29

Carnatii de Sibiu, produs dezvoltat de Mega Image sub brandul privat Gusturi romanesti a devenit sursa de inspiratie pentru buyerii Kaufland. Replica lor aparuta peste noapte, propune o pozitionare similara, fiind ales si aici un brand privat ce isi trage (teoretic) radacinile din traditiile romanesti. Gusturi romanesti vs. K-Vreau din Romania. Avem asadar in acest moment doua replici sub brand privat pentru carnatii de Sibiu, ambele produse de aceeasi companie: Prodprosper. La prima vedere, lucrurile par simple. Mega Image lanseaza iar Kaufland copiaza. Privite insa in detaliu, cele doua produse lasa loc mai multor semne de intrebare.

 

„...realizat dupa o retea veche, ce presupune maturarea...”

Frumoasa si plina de fineturi este limba romana. Evident, maturarea in cauza se facea doar in cazul acelei retete vechi dupa care s-au inspirat si buyerii Mega Image. Cat despre produsul nou, nici vorba de maturare. Singura referire la procesul tehnologic ce poate fi gasita pe ambalajul produsului este afumarea la rece. Nici pe ambalajul produsului Kaufland nu gasim vreo referire despre maturare. Marketing si nimic mai mult.

 

Doua sugestii de prezentare

Cum reteta carnatilor are in componenta carne de porc si carne de vita, cei de la Mega Image au desenat pe ambalaj ambele animale. Mai putin atent la detalii, Kaufland trece doar porcul, nerealizand poate ca in acest fel isi depuncteaza propriul produs.

 

Fara coloranti?

Aparent inutila, sintagma „fara coloranti” aplicata de cei de la Kaufland ascunde un mare adevar. Da, produsul lor este unul fara coloranti in timp ce in reteta rivalilor de la Mega Image regasim si colorant (carmin). Poate de aici vine si acel „aspect apetisant” descris atat de frumos in prezentarea produsului Gusturi Romanesti.

 

Retete aparent identice

Daca facem abstractie de buclucasul colorant carmin, prezent doar in produsul Gusturi romanesti (Mega Image), retetele celor doua produse par a fi identice. Aceleasi procente de carne, aceleasi ingrediente, aceleasi E-uri.

 

Unde sunt zaharurile?

Zaharurile apar in lista de ingrediente la ambele produse. Si totusi, in tabelul valorilor nutritionale, cifrele difera: 1% zaharuri la produsul K-Vreau din Romania (Kaufland); 0% zaharuri la produsul Gusturi romanesti (Mega Image).

 

Dupa deschidere, consumati rapid

Nu, nu chiar pe fuga. Kaufland ne recomanda sa le consumam produsul in maxim 72 ore in timp ce Mega Image pluseaza si ridica termenul la 45 de zile. Evident, in ambele cazuri vorbim de pastrarea produsului la frigider, in conditii de temperatura controlata. Chiar si asa, diferenta este enorma. De unde aceasta sensibilitate la carnatii K-Vreau din Romania? De ce un produs crud-uscat afumat rezista (in frigider!) doar trei zile dupa deschidere, la fel ca un produs proaspat?

 

Cat de sigure sunt informatiile de pe ambalajele celor doua produse?

Intrebarea este perfect justificata in conditiile in care vorbim de aceeasi unitate producatoare. Carnatii K-Vreau din Romania (Kaufland) pot contine urme de alergeni (soia, lactoza, mustar, gluten) in timp ce pe produsul Gusturi romanesti (Mega Image) nu sunt mentionate urme de alergeni. Teoretic, absenta unor alergeni face ca produsul Gusturi romanesti sa fie mai sigur. Dar este oare reala aceasta informatie? Sunt oare produsi carnatii de Sibiu pentru Mega Image pe o linie de fabricatie diferita, igienizata perfect?

  

Cat de cunoscuti sunt „carnatii de Sibiu”?

Am incercat sa aflam mai multe informatii despre acest produs, devenit peste noapte o adevarata atractie pentru buyerii lanturilor de retail. Pozitionarea sub branduri private de inspiratie traditionala constituie un element de valoare adaugata, menit sa confere o credibilitate suplimentara produsului. Din pacate internetul nu ne-a oferit un raspuns complet. Carnati subtiri se produc la Sibiu, dar si in multe alte localitati din Ardeal. Nu am gasit insa nicunde acea „reteta veche” la care face referire ambalajul Gusturi romanesti. Nici la Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale nu am gasit nimic. Registrul Produselor Traditionale nu are in acest moment nicio reteta de carnati, inregistrata sub denumirea „Carnati de Sibiu”. Singurele articole cu aceasta denumire prezente astazi in piata sunt cele doua produse sub brandurile private Gusturi romanesti (Mega Image) si K-Vreau din Romania (Kaufland) plus un al treilea sub brandul Prodprosper. Toate trei, produse la cateva sute de kilometri distanta de Sibiu, in judetul Neamt. Cel mai probabil ne aflam in fata unui produs ce are in spatele sau mult marketing si mai putina inspiratie traditionala. Un produs menit sa genereze volume si nicidecum valoare adaugata. Din pacate, din tot acest scenariu, cele mai sifonate ies cele doua branduri private.

ec. Florin Frasineanu

 

Nota brandprivat.ro – Gusturi romanesti Carnati de Sibiu, 200g costa in magazinele Mega Image 11,99 lei (59,95 lei/kg). Pachetul K-Vreau din Romania Carnati de Sibiu, 200g poate fi cumparat din magazinele Kaufland la pretul de 9,89 lei (49,45 lei/kg). 

 

 

 


Toate actualitatile