English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Cascavalul pierde din greutate

29/02/2012 12:21

Ultimele produse lansate aduc o abordare noua din partea brandurilor private in categoria branzeturilor si in special pentru cascaval. Practic constatam o reducere substantiala a gramajelor, de la 400-500g la 200g si chiar 100g.

 

Nu, nu este o tendinta noua. Ea a fost abordata de catre producatori chiar inainte de declansarea primelor semne ale crizei economice. La vremea respectiva, primele produse au aparut in portofoliul companiilor mici ca o modalitate de sustinere a vanzarilor in lipsa bugetelor de marketing. Logica era simpla. Un cumparator scoate mai usor din buzunar doi sau trei lei cat costa o bucata de 100g decat 8 sau 10 lei pentru o bucata de 400g. Tendinta a fost preluata in Romania chiar si de marile companii producatoare. La Dorna, Albalact sau Hochland si-au adaugat in sortimentatie gramaje de 100 sau 200g pentru produsele lor.

Mult timp retailerii au ramas consecventi gramajelor mari. Practic aproape toate produsele noi lansate in gama, in ultimii doi ani aveau gramaje de 400g, sau chiar peste. Ultimele produse lansate pe piata indica insa din partea unor lanturi de retail o schimbare de strategie si in acelasi timp o posibila deschidere catre gramajele mici.

 

Noi produse in categoria cascaval

Cele mai noi produse aparute in piata sunt in lanturile Penny Market si Cora. Discounterul cocheteaza cu o reducere de gramaj si incearca piata cu o varianta de 250g pentru cascavalul sau Dalia, sub brandul Hanul Boieresc. Pana la aceasta listare in magazinele Penny Market existau doua variante de cascaval Dalia ambele sub brandurile private ale retailerului. Primul, un cascaval Dalia sub brandul Coliba Ciobanasului, avea un gramaj de 500g in timp ce al doilea, sub brandul Hanul Boieresc propunea un gramaj de 450g.

La randul sau Cora, ne propune prin ultimele sale lansari cateva gramaje inedite. In primul rand retailerul lanseaza o noua varianta la 200g pentru cascavalul afumat Bradut, lansat initial in luna decembrie sub brandul Cora, la gramaj de 400g. Cel de-al doilea articol este un cascaval Rucar sub brandul entry level Winny, la gramaj de 100g.

Trebuie sa mai mentionam aici si un nou articol - Cora Cascaval Rucar - pentru care insa retailerul a pastrat gramajul clasic de 400g.

 

Gramajul redus, o optiune in fata crizei

Varianta unui gramaj redus pare sa fie o solutie pe timp de criza. Teoretic castiga toate partile implicate. Cumparatorii gasesc si optiuni ieftine pentru un produs, producatorii si retailerii realizeaza volume si in acelasi timp isi pastreaza o parte din clienti. In spatele acestui triplu scenariu win-win, pentru retailer poate aparea si oportunitatea unei marje sporite. Paradoxal dar o reducere de gramaj poate genera procentual mai multa marja decat gramajul clasic. Pentru un produs la 100g, pretul de raft oscileaza intre 2-3 lei. O marja de 30% aplicata la un pret de achizitie sub 2lei/100g poate fi mai usor trecuta cu vederea de consumator decat acelasi procent aplicat la un gramaj de 400g al carui pret de achizitie se apropie sau trece de 8 lei.

 

 

Din categoria branzeturi va recomandam sa cititi si:

Cora lanseaza noi produse in categoria branzeturi - 18.01.2012

Coliba Ciobanasului sub o noua sigla - 01.11.2011 

  

 


Toate actualitatile