English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Cascavalul Bluedino intr-o noua oferta de pret. Cine castiga si cine pierde?

26/01/2016 16:18

Lidl sparge barierele de pret pentru cascavalul clasic feliat sub brandul Bluedino, propunand o oferta fara egal: doar 4,49 lei/pachet de 250g. Pentru cei care nu stiu, cascavalul clasic feliat Bluedino este produs in Germania. Produsul ajunge in Romania, la compania Lacto Food din Arad, acolo unde este feliat si ambalat atent sub brandul privat al Lidl. Operatiunea nu este unica, ea repetandu-se de cateva ori, de fiecare data insa in alta ambalare. Practic, Lacto Food feliaza pe banda acelasi cascaval, schimband doar din cand in cand ambalarea functie de cererea partenerilor sai. In speta lanturile internationale prezente astazi pe piata romaneasca de retail. Ceea ce cumparam acum de la Lidl putem cumpara la fel de bine de la Auchan, sub brandul Pouce, de la Metro sub brandul Aro, de la Penny Market, sub brandul Coliba Ciobanasului sau in ambalarea exclusiva solicitata de Carrefour. Difera doar brandul si ...pretul. Pe alocuri insa, precum in cazul Aro sau Bluedino exista si variatiuni de gramaj, produsele celor doi retaileri – Metro si Lidl – avand gramaje superioare celor din piata. Desigur, promotia Lidl poate fi explicata prin forta de negociere a retailerului si prin capacitatea acestuia de a genera volume. Gramajul superior – 250g fata de 150g in restul pietei – poate fi si el un argument in justificarea pretului agresiv. Conteaza insa mai putin. Cumparatorul este multumit si, pentru orice retailer acesta poate fi telul suprem.

 

Avem asadar un prim castigator, in persoana Mariei Sale Cumparatorul Roman. Cine sunt insa perdantii? Statul Roman este unul dintre ei. Vorbim de un produs provenit din import a carui valoare adaugata pentru economia nationala este minima. Lacto Food doar feliaza produsul si il ambaleaza. Costuri minime, la fel si impozitele colectate. La asa o dizertatie, cititorii nostri vor ramane surprinsi. A innebunit oare lupul de am ajuns sa deplangem nivelul scazut al taxelor virate la Bugetul de Stat? Si da si nu. Originea germana a cascavalului feliat si ambalat de Lacto Food ne pune in fata unui nou scenariu. Un scenariu cu bataie lunga in timp, ce scoate in prim plan un cu totul alt MARE CASTIGATOR. Sumele incasate din vanzarile romanesti se intorc spre origini, pompate de Lacto Food &Comp spre agricultura Germaniei si in final spre producatorul agricol german. Pentru ca acolo trebuie cautat castigul pe termen mediu si lung. Satisfactia cumparatorului roman este ceva trecator. Maine pretul va creste din nou, iar sumele colectate, mult mai substantiale, se vor intoarce pe aceeasi filiera tot spre agricultorul german.

Intr-o economie libera, de piata, supusa legilor cererii si ofertei, toate aceste detalii nu ar trebui sa conteze. Nu este relevant cine si de unde se aprovizioneaza si mai ales care este politica sa comerciala. Privita insa atent, promotia Lidl poate fi considerata un semnal de alarma la adresa guvernantilor romani. Pretul cascavalului Bluedino, plimbat mii de kilometri prin mai multe verigi intermediare, este in final de neatins de producatorul roman. Desigur, vorbim de cu totul alte subventii pe lapte pompate de Germania in agricultura proprie. Mai presus de toate putem vorbi insa de strategie. O strategie sanatoasa, gandita temeinic, cu implicatii profunde la toate nivelurile. Aici trebuie sa reflecteze guvernantii nostri si mai ales sa reactioneze. E adevarat, indicele preturilor de consum da bine la imagine si asta nu doar in anii electorali. Fermierul roman mai are insa mult de luptat pana cand ferma sau fabricuta sa va fi la fel de competitiva cu cea a fermierului german.

ec. Florin Frasineanu

 

Va recomandam sa cititi si:

Lacto Food rescrie regulile negocierii cu lanturile internationale de retail - 19/01/2016

 

 

 

 


Toate actualitatile