English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Carrefour trage cortina peste brandul Tymbark Cool

17/09/2020 06:01

Dupa palierul minim inregistrat in Lidl intr-o actiune promotionala ce ii prindea descoperiti pe buyerii Metro, pretul brandului Tymbark Cool continua sa scada. Meritul revine de aceasta data celor de la Carrefour, francezii afisand in aceasta dimineata un incredibil 2,30 lei pentru PET-ul de 2l. Si pentru ca efectul sa fie maxim, promotia Carrefour nu este valabila doar in hyperuri ci si in magazinele Market. Adica in peste 300 de magazine in care vom putea accesa acest pret, oferta fiind valabila timp de o saptamana.

 

Cateva concluzii

Palierul de pret afisat in aceasta dimineata de Carrefour confirma inca odata aroganta marilor retaileri. Din informatiile noastre, pretul de fabrica pentru produsele Tymbark Cool este sub 1,70 lei. De aici, si pana la 4,60 lei inregistrat anterior in aceleasi magazine Carrefour sau in aceasta dimineata in hyperurile Auchan, este cale lunga. Marii retaileri castiga fara jena pe seama romanilor, bagand mana pana la cot in buzunarul acestora. Ce argument poate justifica dublarea preturilor intr-un magazin modern? Aerul conditionat? Pardoseala de gresie sau linoleum? Cozile de la casele de marcat? Nu! Vina nu este a lor ci a noastra, a tuturor celor care mergem la cumparaturi cu capul in traista, trecand nepermis de usor peste detaliul numit pret.

Intr-o tara normala, promotia Carrefour ar trage definitiv cortina peste destinele brandului Tymbark Cool. Dar este oare Romania o tara normala?

La prima vedere, actiunea din Lidl putea fi oarecum justificata, germanii negociind preturile de achizitie pe net-net. Iata insa ca lucrurile nu stau chiar asa. Maspex are suficiente rezerve ca sa sustina un pret si mai mic, intr-un lant de retail cu care are negociate si conditii comerciale.

Mai putem oare vorbi de o strategie coerenta in cazul Maspex? Evident, nu. Cand mergi pe actiuni promo tip dinti de fierastrau, cand distributia ta nationala scartaie, e clar ca ceva pute.

Nu credem ca este cazul sa ne asteptam la actiuni similare din partea altor retaileri. Cainii latra, caravana trece. Carrefour va puncta la imagine, Maspex isi va face volumele la care tanjeste cu atata disperare, iar romanul va uita. In cel mult doua saptamani, pretul din marile magazine va reveni pe palierul initial, cu (cel putin!) 100% marja. La asa pret, sa tot bei Tymbark Cool.

  

Post Scriptum

E hilar sa citesti declaratiile oficialilor, oficiali platiti din banul public sa vegheze asupra preturilor din piata, atunci cand arata cu degetul spre traditional, micii comercianti fiind in opinia acestora, principalii vinovati de escaladarea preturilor. Poate acum, cu aceasta promotie Carrefour, vor intelege si ei ca NU traditionalul dubleaza preturile.  

 

Nota brandprivat.ro – Recomandam firmelor de distributie si comerciantilor din traditional sa-si analizeze cu atentie vanzarile si marjele de profit pe produsele Tymbark-Maspex si daca mai este cazul sa sustina respectivele branduri. Reducerea numarului punctelor de vanzare poate fi un semnal pentru cei ce gandesc strategia Tymbark-Maspex ca la un joc de zaruri.

 

Va recomandam sa cititi si:

Palier minim de pret pentru bauturile Tymbark Cool in Lidl. Buyerul Metro nu are nimic impotriva - 13/09/2020

 

 


Toate actualitatile