English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Carrefour strica planurile Lidl pe siropul de artar

06/02/2018 12:39

Recent incheiata Saptamana Americana a readus pe rafturile Lidl printre alte articole si siropul de artar sub brandul privat Mcennedy. Listat pentru prima data in iunie 2014, articolul a avut un statut special, fiind timp de trei ani singura optiune de brand privat de pe piata romaneasca. Constient de valoarea produsului sau, Lidl s-a raportat la brandurile de producator, stabilind cum era si normal un pret inferior acestora. Un pret pozitionat psihologic la 19,99 lei, ramas nemodificat din ziua lansarii. O performanta mai rar intalnita pentru un produs adus de la mii de kilometri distanta, cu toate fluctuatiile ratelor de schimb valutar si a costurilor de transport.    

 

Suprematia produsului Lidl a fost insa zguduita serios de Carrefour in aprilie 2017, odata cu preluarea unui articol similar din sortimentatia franceza, sub brandul mainstream. Puse fata in fata, cele doua siropuri aveau in comun originea canadiana. Avantajul aici era insa in favoarea Carrefour, produsul francezilor avand pe eticheta frontala frunza de artar.

Aceeasi forma a sticlei dar, surpriza, doua gramaje diferite. 250ml in cazul produsului Lidl si doar 189ml pentru produsul Carrefour. O diferenta de gramaj de peste 30%, care insa nu s-a resimtit si in pret. Siropul Carrefour costa 18,59 lei in timp ce siropul Lidl ramasese blocat inca de la lansare, pe pretul psihologic de 19,99 lei. Si totusi, in ciuda diferentelor nefavorabile de gramaj si pret dar beneficiind din plin de statutul de articol permanent, siropul Carrefour a devenit o amenintare pentru Lidl. Suficient de mare incat sa-i determine pe germani sa opereze modificarea pretului de raft.

Prima modificare a aparut in decembrie si a fost vizibila doar in magazinele care mai aveau in stoc siropul de artar Mcennedy. Pretul acestuia a inregistrat atunci un minim, coborand pana la 14,99 lei. O luna mai tarziu, in ianuarie 2018, articolul revine la raft intr-o noua actiune dedicata produselor americane. Pretul urca brusc la 17,99 lei, un nivel sub cel afisat de Carrefour pentru produsul propriu sub brandul mainstream.

 

Concluzie?

Disputa pe pret aparuta intre cei doi retaileri demonstreaza odata in plus cat de benefica este concurenta pentru consumator.

 

Post scriptum

In sortimentatia Lidl exista si un sirop de artar BIO, dezvoltat sub brandul privat Maribel. Desi vorbim de un produs BIO, pozitionarea lui a fost pe acelasi pret (19,99 lei) cu siropul Mcennedy fara ca Lidl sa incerce aici o minima diferentiere.

Incepand de luni, 5 februarie, siropul de artar BIO sub brandul privat Maribel revine in magazinele Lidl, la acelasi pret cu cel din momentul lansarii sale (august 2016). Este insa pentru prima data cand Lidl procedeaza la o diferentiere prin pret intre cele doua articole.

 

Nota brandprivat.ro - Pe site-ul nostru, in sectiunea rezervata studiilor de piata, puteti gasi o analiza a pietei romanesti a siropurilor de fructe sub brand privat (aici).  

Lucrarea „Romania - Piata siropurilor de fructe sub brand privat" este o baza completa de date a ultimilor ani, in peste 80 de slideuri, cu numeroase fotografii, grafice si tabele. Sunt analizate aici toate lansarile si delistarile de produse sub brand privat operate de lanturile de retail in ultimii ani, cat si strategiile ce au stat in spatele fiecarui brand. Un instrument de lucru util, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail dar si pentru cei care astazi produc, distribuie sau importa siropuri de fructe.  

Culegerea si analiza datelor s-a efectuat la nivel national de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG, fiind inceputa in iunie 2011 si actuaizata la zi, prin monitorizarea periodica a urmatoarelor lanturi de retail: 

  • Hypermarket: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Real;
  • Supermarket: Billa, Carrefour Market, Carrefour Express, Mega Image, Profi si reteaua regionala CBA;
  • Discounter: Lidl, Penny Market;
  • Cash&Carry: Metro; Selgros; 

 

Va recomandam sa cititi si:

Sirop de artar sub brandul Mcennedy sau American Way in varianta Lidl - 07/10/2014 

Mcennedy vs. Maribel. Doua strategii pe siropul de artar - 19/09/2016

 


Toate actualitatile