English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Carrefour renunta la logo-ul „calitate Carrefour” pentru brandul sau privat mainstream

27/10/2020 13:52

Aplicat in principal pe ambalajul produselor sub brandul privat mainstream, logo-ul „calitate Carrefour” reprezenta pana mai ieri o minima garantie pe care retailerul o transmitea catre clientii sai, garantandu-le astfel un anumit standard de calitate. Daca a existat vreodata un standard si care a fost acesta, nu stim sa raspundem. Cert este ca acum, dupa ani, Carrefour face un pas inapoi si renunta la respectivul logo, modificand in consecinta si ambalajul produselor pe care acesta era imprimat. De ce o decizie atat de radicala? Un argument poate fi chiar calitatea produselor. In goana dupa profitabilitate dar si dupa un pret competitiv, producatori si retaileri incep sa umble tot mai des la calitatea produselor. Reclama se transforma in anti reclama, riscand sa dezamageasca. Renuntand sa mai garanteze calitatea propriilor produse, Carrefour isi ia o piatra de pe inima.

Ne-am hotarat sa verificam scenariul si am ales un produs: celebrul biscuite tip Eugenia, cu crema de cacao, dezvoltat de Carrefour sub brandul sau mainstream impreuna cu un producator roman. Am pus asadar fata in fata, doua retete: cea din 2017, reteta pe al carui ambalaj, extrem de mare si vizibil, troneaza celebrul logo „calitate Carrefour” si reteta de anul acesta, fara garantia calitatii Carrefour. Ei bine, intre cele doua produse, exista diferente atat la rubrica ingrediente cat si la valorile nutritionale.

Care sunt acestea?

Produsul actual puncteaza la capitolul origine. Faina are origine Romania in tip ce masa de cacao provine din U.E.(?) dar si din afara U.E. In plus, mai exista apa. Apa, posibil de robinet, ingredient care nu aparea in varianta initiala. La valori nutritionale, produsul actual are mai multe calorii (471 fata de 464) dar si un procent de trei ori mai mare la acizi grasi saturati (9,4 fata de 3 in varianta initiala). Adica exact acel indicator periculos pentru sanatatea umana. Crestere exista si la procentul de zaharuri (36,1 fata de 33) dar si la proteine (5,4 vs. 5). Avem o diminuare a procentului de sare dar si disparitia unui alergen ce putea aparea accidental in produsul finit (oua).

Toate aceste modificari de reteta conduc spre o depreciere calitativa a produsului finit. Fiind vorba de un brand privat, dezvoltarea produsului cade exclusiv in sarcina retailerului, acesta fiind cel care emite caietul de sarcini si standardul de produs. Modificarea retetei si implicit deprecierea calitativa s-a facut din initiativa retailerului, de aici poate si decizia de renuntare la logo-ul „calitate Carrefour”.

 

Nota brandprivat.ro – Desi vorbim de o depreciere calitativa, situatia de fata nu poate fi etichetata ca un exemplu de standard dublu pentru simplul motiv ca nu exista incadrarea legala. Inca o dovada ca legea standardului dublu este inutila.

 

Va recomandam sa cititi si:

Cum isi inseala Carrefour clientii sau ce se ascunde sub logo-ul „Inspirat, Testat si Aprobat de catre clientii Carrefour” - 11/12/2014

 


Toate actualitatile