English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Carrefour pune mai multa sare in mezelurile Drag de Romania

11/10/2018 08:42

"Am scos tot ce inseamna aditivi - arome artificiale si potentiatori de gust din marca noastra proprie, Drag de Romania."

 

Nu, nu o spunem noi ci ditamai oficialul Carrefour, declaratia fiind facuta recent, in fata unui public aparent avizat. Sa fim noi oare martorii norocosi ai schimbarii la fata in strategia unui brand privat ce nu iesea pana acum din anonimat? Poate. In definitiv, noul program Carrefour chiar asta propune: „Concrete actions, for better food”.

Curiosi din fire, am aruncat o privire in portofoliul brandului Drag de Romania, oprindu-ne asupra liniei de mezeluri feliate. O linie care a aparut pe piata in 2014, anul lansarii primelor produse Drag de Romania. Am pus asadar fata in fata produsul din 2014 cu cel din septembrie 2018.

Prima concluzie: Mezelurile Drag de Romania au in continuare aditivi. Nitratul de potasiu si nitritul de sodiu au ramas in lista de ingrediente, prezenta ultimului implicand un grad ridicat de risc in special pentru femeile insarcinate si copii. Nici vorba asadar de eliminarea aditivilor.

 

A doua concluzie: Mezelurile Drag de Romania contin si acum urme de alergeni. Si nu unul sau doi alergeni ci o lista intreaga: soia, lactoza, proteine din zer, telina, mustar, gluten. Este trist ca in toti acesti ani, in ciuda fortei sale de vanzare si a parteneriatului solid incheiat cu compania germana H&E Reinert, producatoarea mezelurilor Drag de Romania, Carrefour nu a reusit sa-si securizeze retetele. Existenta unor alergeni pe liniile de fabricatie afecteaza calitatea produselor, limitand indirect numarul potentialilor clienti. Un consumator alergic la lactoza, soia sau gluten nu va cumpara niciodata aceste produse oricata reclama le-ar face Carrefour.

 

A treia si ultima concluzie: Mezelurile Drag de Romania au acum mai multa sare. Trei din cele patru retete contin o cantitate mai mare de sare, la muschiul de porc cresterea fiind de 50%. Practic, 6g sare reprezinta doza zilnica recomandata pentru o persoana adulta. In cazul copiilor, consumul zilnic de sare nu trebuie sa depaseasca 3g pentru cei cu varsta intre 3-6 ani si maxim doua grame pentru cei sub 3 ani. In doar 50g muschi de porc Drag de Romania, un copil de 6 ani gaseste sare cat pentru o zi intreaga. Sa nu stie oare buyerii Carrefour toate aceste detalii? De ce au acceptat sa puna mai multa sare in mezeluri, atentand astfel in mod deliberat la sanatatea romanilor? Un prim raspuns care ne vine in minte: banii. Mai multa sare in mezeluri inseamna mai mult profit pentru Carrefour. O ecuatie cinica in care sanatatea consumatorilor nu conteaza. Carrefour vrea bani, iar buyerul este interesat de atingerea unor indicatori de profitabilitate. Teoretic, fiind vorba de un brand privat, intreaga raspundere cade pe umerii retailerului. El este cel care prin buyerul de marca privata emana caietul de sarcini si indicatorii de produs, asumandu-si intreaga raspundere pentru reteta si ingredientele folosite. Ceea ce nu justifica lipsa de reactie a producatorului. H&E Reinert are know-how si ce este mai important, suficienti angajati cu pregatire de specialitate care sa stie ce efecte negative poate produce consumul de sare. Si totusi, nu s-a gasit nimeni in echipa producatorului care sa refuze sa puna mai multa sare in produs. De ce aceasta pasivitate criminala? Evident si aici este vorba de bani. In spatele castigului de moment sunt insa argumente mai puternice. Conform legislatiei europene, nitritul de sodiu poate fi introdus in alimente doar in amestec cu sarea de bucatarie. Adaugi sare, reduci din risc la consumul de nitrit de sodiu. Pe de o parte castigi, pe de alta parte pierzi. Reduci riscul aparitiei cancerului la stomac dar sunt mai multe sanse sa te trezesti cu hipertensiune arteriala. Intr-adevar, o strategie „pentru o viata mai buna”.

ec. Florin Frasineanu

 

Nota brandprivat.ro – Suntem surprinsi si in acelasi timp dezamagiti de usurinta cu care persoane din cadrul Carrefour prezinta in public informatii fara nicio legatura cu realitatea.

 

 

Va recomandam sa cititi si:

Cum isi inseala Carrefour clientii sau ce se ascunde sub logo-ul „Inspirat, Testat si Aprobat de catre clientii Carrefour” - 11/12/2014

 


Toate actualitatile