English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Carrefour delisteaza Sunny Pop’s 

21/07/2015 15:25

Ajuns pe rafturile hypermarketurilor Carrefour intr-un final de decembrie 2013, ca o replica exclusiva pe mainstream la lansarea similara operata de Metro sub brandul Fine Life, brandul Sunny Pop’s nu a reusit sa performeze. Putinele promotii jucate pe cele patru arome de bauturi racoritoare carbogazoase nu au dezvoltat volume.

Decizia delistarii brandului, chiar daca e luata in plin sezon estival, vine asadar ca ceva firesc avand in vedere rezultatele obtinute. Se confirma insa odata in plus, esecul brandurilor mainstream in batalia cu brandurile internationale. Un esec anticipat am spune, data fiind dependenta retailerilor de bugetele de marketing ale multinationalelor, in detrimentul dezvoltarii propriilor branduri.

Carrefour ramane activ in acest moment pe categoria bauturilor racoritoare carbogazoase doar cu ambalarea sa exclusiva, cosmetizata peste noapte din entry levelul Carrefour Discount. Avand insa vedere preturile produselor concurente am fi tentati sa credem ca cei de la Carrefour incep incet sa isi doreasca si altceva decat preturi soc.

 

Gama de bauturi racoritoare carbogazoase dezvoltata de Carrefour Romania sub brandul Sunny Pop’s a avut urmatoarele patru articole:

  • Sunny Pop’s Bautura racoritoare carbogazoasa cu suc de mere 2l;
  • Sunny Pop’s Bautura racoritoare carbogazoasa cu suc de portocale 2l;
  • Sunny Pop’s Bautura racoritoare carbogazoasa cu suc de grapefruit 2l;
  • Sunny Pop’s Bautura racoritoare carbogazoasa cu suc de struguri 2l;

Pretul mediu de vanzare a fost 2,49 lei pentru un PET de 2l;

 

 

Nota brandprivat.ro – Categoria bauturilor carbogazoase poate fi considerata o adevarata mina de aur, prin multitudinea oportunitatilor existente aici. La aproape zece ani de la aparitia primelor branduri private, dominatia entry level este evidenta. Intr-o sincronizare aproape suspecta, lanturile de retail se axeaza pe pret, renuntand in mod deliberat la dezvoltarea unor branduri mainstream. O strategie care lasa practic cale libera brandurilor internationale.

De ce renunta retailerii la propria arma? Pentru ca un brand mainstream poate fi considerat oricand o arma redutabila atunci cand ai cu adevarat o strategie viabila si vrei sa te diferentiezi fata de concurenta. Raspunsul pare a sta in strategia interna a lanturilor respective. O analiza corecta ne obliga sa punem in balanta si bugetele considerabile de marketing aruncate in joc de multinationale. Ceea ce nu face decat sa ingreuneze decizia retailului. Bugete sau branduri private? Eterna dilema a buyerului pus astfel sa aleaga intre un rezultat de moment si o eventuala reusita (in timp) a propriului brand. Nu este asadar de mirare ca piata este astazi dominata de brandurile internationale, ce obtin aici nestingherite profituri considerabile.

O analiza detaliata a categoriei, regasiti pe site-ul nostru in sectiunea speciala rezervata studiilor de piata (aici).

Lucrarea „Romania - Piata bauturilor carbogazoase sub brand privat" reuneste in peste 75 de slideuri observatii de piata culese pe parcursul ultimilor ani, fiind un instrument de lucru util, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail si din productia, importul sau distributia bauturilor carbogazoase.

Culegerea si analiza datelor s-a efectuat la nivel national de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG, fiind inceputa in ianuarie 2012, prin monitorizarea periodica a urmatoarelor lanturi de retail:

  • Hypermarket: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Real;
  • Supermarket: Billa, Mega Image, Profi, plus reteaua regionala CBA;
  • Discounter: Lidl, Penny Market;
  • Cash&Carry: Metro, Selgros;

 

 

Va recomandam sa cititi si:

Strategii pe piata bauturilor racoritoare - 28/03/2013 

 

 

 


Toate actualitatile