English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Cand Plescoi este o localitate in Harghita...

08/01/2018 19:33

Intr-o incercare timida de diferentiere, Penny Market a derulat in ultima luna a anului 2017 cateva actiuni de tip in-out pe brandul privat Hanul Boieresc. Un brand cu vadita tenta traditionala, scos subit de la naftalina aproape simultan cu replica rivalilor de la Lidl. Alaturi de articole mai vechi precum cascavalul impletit, rulada de cascaval cu urda si marar, carnatii si carnea la garnita, retailerul a adus si cateva noutati. Unele cu adevarat unice, avand in spate nu doar inovatie ci si o certa valoare adaugata.

 

Si ne referim aici la cozonacul cu nuca, stafide si cacao, fabricat local in zona Bihorului, un produs cu o evidenta pozitionare premium nu doar prin prisma calitatii sale deosebite cat si a ambalajului special. Sau la linia de produse din peste realizata in parteneriat cu compania Doripesco, din care s-au remarcat pastravul ardelenesc dar si incredibila reteta de ostropel din pastrav, ambele adevarate delicii pentru gurmanzi.

Tot unica putem considera si linia de mezeluri „de Plescoi”, produsa nu direct la sursa, in zona Buzaului ci tocmai in Harghita. Cele trei retete – carnati de Plescoi, babic de Plescoi si ghiudem de Plescoi – rezultat al unui parteneriat cu compania MEGA FOOD-COM SRL din localitatea Valea Rece, judetul Harghita, nu au impresionat. Carnatii au trecut testul fiind oarecum asemanatori la gust cu reteta originala. La babic si ghiudem insa a fost un esec total.

 

In spatele acestui incident, speram izolat, se pot desprinde cel putin doua concluzii. Majore!

Abordarea Penny Market vine pe fondul vidului legislativ. Aidoma salamului de Sibiu, ajuns sa fie fabricat la Calarasi sau a branzei de Sibiu produsa langa Arad doar pentru ca proprietarii afacerii au trecut candva si prin Marginimea Sibiului, mezelurile de Plescoi nu au un statut clar, legiferat la nivel national. Putem visa la apelative europene dar pana acolo este cale lunga. Sunt detalii simple ce pot fi rezolvate mult mai rapid si fara prea multe formalitati. Totul depinde insa de modul in care guvernantii vor sti sa gandeasca strategii durabile, cu proiectii in timp. Pentru ca in definitiv, toate aceste branduri locale pot fi echivalate cu o parte din tezaurul national.

Aproape toate articolele Hanul Boieresc prezente in actiunea Penny Market nu au avut in spate cantitati. Nu a fost vorba de paleti de marfa, plasati haotic prin magazine ci de cantitati limitate, dovada certa a unor producatori locali, fara linii de productie la scara industriala. Pentru cei care stiu sa citeasca printre randuri, abordarea trage un nou semnal de alarma. Mai rar ca un producator mic sa bata cu traista in bat la usa centralelor de achizitii. In cautarea mult ravnitei diferentieri, buyerii lanturilor internationale trebuie sa iasa din tipare si sa plece ei in cautarea ineditului. Iar genul acesta de producatori, propulsati peste noapte de cine stie ce articol magic pe rafturile marilor lanturi de retail trebuiesc incurajati. Nu prin taxe impovaratoare si termene de plata din an in Paste ci printr-o deschidere speciala, descrisa atat de bine in manualele de achizitii ca modelul win-win.

ec. Florin Frasineanu

 


Toate actualitatile