English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Camara noastra – Noua provocare de brand privat pentru Lidl Romania

14/10/2015 11:39

„Din dragoste pentru tot ce inseamna autentic romanesc, am batut tara in lung si-n lat si am cautat retete originale dupa care sa cream cele mai bune produse romanesti.

Am cautat apoi cei mai buni furnizori autohtoni care sa le produca pentru noi, respectand cele mai inalte standarde de calitate.

Le-am strans pe toate in Camara noastra, pentru ca tu sa te bucuri de gustul autentic romanesc, de produse curate si naturale”.

 

Asa suna mesajul prin care Lidl Romania isi anunta lansarea noului brand cu tenta traditionala. Retailerul intra astfel in disputa directa cu brandurile Mega Image, Cora, Penny Market sau Billa. Teoretic, intrarea germanilor pe acest segment de piata presupune indirect si o escaladare a presiunii atat asupra producatorilor cat si asupra lanturilor rivale. Sa nu ne pripim insa cu concluziile. Oportunitatea pe care produsele romanesti o reprezinta pentru lanturile internationale de retail nu este de ieri de azi. Am semnalat-o in 2010 si de atunci aproape in fiecare an am ridicat mingea la fileul celor care au vrut cu adevarat sa se implice in acest gen de proiecte. Logica este simpla. Produsele romanesti au deja o conotatie aparte in randul consumatorilor, multi reactionand aproape sentimental la simpla lectura a unor denumiri de produse. Pentru firmele autohtone, implicarea retailerilor in genul acesta de proiecte poate reprezenta un balon de oxigen, nu doar prin mentinerea lor pe linia de plutire ci si prin propulsarea pe prima scena a retailului romanesc.

Ceea ce s-a intamplat in decursul timpului lasa sa se intrevada un mare derapaj. In primul rand pe partea de abordare. Obisnuiti cu tabieturi vechi, buyerii au uitat sa iasa in tara. Ori aici producatorii mici nu vin sa bata cu capul plecat la usa multinationalelor. Lidl ne spune o alta poveste, aceea a cautarii furnizorilor. Pana la proba contrarie le dam crezare. Vor reusi oare cei de la Lidl sa reimpulsioneze categoria?

Dupa ani buni de existenta, Traditia Gustului ramane un brand pierdut in marea masa de articole Cora. Usoare zvacniri, departe insa de entuziasmul debordant din momentul lansarii. Hanul Boieresc a avut zilele acestea un usor reviriment, pe fondul unei manevre gresite a Carrefour. Si aici insa este liniste. Etichetat drept mesaj de tip greewashing, Bun din Romania! nu a reusit sa convinga, in ciuda investitiilor Billa in publicitate. Greseala aici apartine insa exclusiv retailerului si lipsei sale de transparenta atunci cand vine vorba de trasabilitate si proceduri de certificare. Tara Mea, lansat cu mare fast de Kaufland, s-a dovedit in final o mare teapa, brandul fiind in realitate unul de distribuitor. Prezenta Metro pare sa nu conteze atata timp cat programul initiat de retailer vizeaza strict categoria legume-fructe. Ramane in joc doar Mega Image, cu al sau popular brand Gusturi Romanesti. Nici aici insa lucrurile nu sunt perfecte, desi de departe exista o cu totul alta abordare, concretizata in final printr-un portofoliu impresionant cu peste 300 de SKU.

 

Se anunta asadar o toamna frumoasa pentru produsele autohtone, plina de optimism si promisiuni. Un subiect ce merita a fi urmarit!

ec. Florin Frasineanu

 

Nota brandprivat.ro - Lansarea oficiala a brandului privat Camara noastra va avea loc luni, 19 octombrie, in prima actiune dedicata gastronomiei romanesti organizata de Lidl. 


Toate actualitatile