English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Bucurestenii platesc mai mult in magazinele Kaufland

30/07/2020 19:02

Preturi mai mari in magazinele Kaufland din Bucuresti? Imposibil. Si totusi, informatia este cat se poate de corecta. Si nu o spunem noi ci chiar ofertele afisate de Kaufland.

Spre exemplu chipsurile Lay’s, cele atat de laudate de Smiley. Pretul Lay’s Wavy (punga 210g) coboara in magazinele din Bucuresti de la 6,49 lei la 6,15 lei fata de 5,55 lei (in reducere de la 6,05 lei) in magazinele Kaufland din cateva mari orase* ale tarii. Asta in timp ce pentru varianta simpla Lay’s (punga 215g) bucurestenii platesc astazi 6,05 lei (pret redus de la 6,39 lei) cu aproape 10% mai mult fata de pretul promo din tara*.

 

Am selectat din oferta Kaufland cateva produse. Printre ele si produse autohtone, provenite de la companii cu capital 100% romanesc. Adica exact acele produse fata de care retailerul si-a declarat sustinere totala. Surprinzator, banala sare romaneasca inregistreaza cea mai mare diferenta de pret. Si asta in conditiile in care la sare, Kaufland si-a dezvoltat produse sub brandurile proprii in parteneriat cu firme din... Austria.

 

Doar doua concluzii

Pregatind aniversarea celor 15 ani de prezenta pe piata romaneasca, germanii demareaza o noua campanie promotionala. 1500 de articole sunt puse la bataie, preturile acestora urmand sa fie reduse „permament”. O formulare ambigua, fara o delimitare clara in timp si spatiu. Da, e ipocrit sa vorbesti despre o reducere permanenta, cand nu ai o delimitare clara in timp. Cat despre spatiu, e suficient sa comparam oferta pentru capitala Romaniei cu oferta pregatita pentru clientii Kaufland din orase mari precum Iasi, Bacau, Satu Mare, Suceava, Timisoara, Galati sau Constanta.  Puse fata in fata, cele doua oferte lasa loc unei prime concluzii interesante: Chiar si reduse, preturile unor produse sunt in hyperurile bucurestene peste pretul normal afisat in magazinele din tara inainte de inceperea promotiei.

Am tras linie si am adunat preturile produselor selectate. Indiferent ca vorbim de preturi normale de raft sau de preturi promo, pentru un cos precum cel din tabel, bucurestenii platesc in medie cu 10 lei mai mult decat cumparatorii din marile orase*. Procentual, media cosului bucurestean este cu 6-7% mai mare.

 

„Am cu ce, ma!

Ma, am cu ce, ma!”

Daca in urma cu cativa ani, la deschiderea magazinului Mangalia, germanii practicau preturi mai mari in localitatile mici unde nu aveau concurenta pe formatul hyper, iata ca astazi aplica aceeasi strategie si pe principala piata de retail a Romaniei. O strategie riscanta la prima vedere, aglomerarea din retailul bucurestean putand sanctiona rapid orice abatere. Ceea ce la prima vedere pare a fi o aroganta fata de rivali, vine pe fondul unei strategii cu bataie lunga in timp, pusa in practica incet, cu rabdare si migala. Kaufland a construit iar acum incepe sa culeaga roadele. Campaniile de imagine, comunicarea prin social-media, investitiile in actiuni sociale sau de binefacere si nu in ultimul rand bugetele alocate mass-media fie pentru publicitate fie pentru diferite evenimente, incep sa aduca rezultate. Si nu vorbim doar de rata profitului net, de departe cea mai mare din retailul modern. Kaufland este pe val iar increderea romanilor in bannerul german tinde sa devina oarba. Vanzatoarea dependenta de limba maghiara, preturile eronate de la raft, paznicul hotarat sa-ti ia cu orice pret temperatura, sunt incidente izolate. In ciuda impactului negativ in randul publicului, Kaufland si-a vazut nestingherit de drum, contracarand cu abilitate prin comunicate de PR sau articole-interviu postate la scurt timp dupa respectivele incidente. Si atunci, cand stii ca ai de partea ta publicul iar monitorizarea unei sortimentatii de peste 20.000 de articole este aproape imposibil de facut chiar si prin intens mediatizatul Monitor al Preturilor, de ce sa nu incerci sa vii in Bucuresti cu preturi mai mari decat in restul tarii?

 

Nota brandprivat – Oferta pentru marile orase este valabila in magazinele Kaufland din: Galati, Bacau, Iasi, Suceava, Satu Mare, Timisoara si Constanta.

 

Va recomandam sa cititi si:

Preturi majorate si false reduceri. Kaufland deschide in Mangalia, in plin varf de sezon estival - 16/08/2016 

 

 

 


Toate actualitatile