English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Bucati de bacon. Din Germania, cu dragoste pentru romani        

24/07/2019 18:32

Portofoliul brandului privat Pikok Pure s-a imbogatit in aceste zile cu un nou articol, adus special pentru romani, tocmai din Germania. Nimic neobisnuit am spune in conditiile in care Lidl ramane una dintre companiile ce conduc detasat in topul importatorilor.

Trecand insa peste originea germana, mai interesant ni se pare produsul. Si asta deoarece alegerea buyerilor Lidl s-a oprit asupra unor bucati de bacon, ambalate strategic sub un brand ce rivalizeaza oarecum cu celebra deja „eticheta curata” Cris-Tim. Cum bucatile de bacon rezulta in urma procesului de transare/feliere, realizam ca ne aflam in fata unui produs ieftin, fara valoare adaugata. Avea oare neaparata nevoie piata romaneasca de un astfel de produs si trebuia „musai” ca el sa fie adus de la mii de kilometri distanta? Pe o piata libera precum piata Uniunii Europene, alegerea furnizorilor este apanajul lanturilor de retail. In definitiv vorbim de o economie de piata, bazata strict pe legea cererii si ofertei. Optiunea buyerilor Lidl pentru un producator german este asadar perfect legala, chiar daca prin aceasta retailerul sustine odata in plus companiile si economia/agricultura tarii sale de origine. Avem insa o curiozitate: oare pentru un astfel de articol nu se putea gasi nicio companie romaneasca, capabila sa livreze la standardele si in cantitatile cerute de Lidl?

 

 

Potrivit informatiilor de pe ambalaj, produsul contine urmatoarele ingrediente:

„piept de porc, sare cu nitriti (sare, conservant: nitrit de sodiu), dextroza, amestec de condimente, acidifiant: acetati de sodiu; antioxidant: ascorbat de sodiu; culturi de maturare. Produs uscat, afumat la rece. Pentru 100g de produs se prelucreaza 105g carne de porc.” In spatele acestei liste cu ingrediente ce par sa nu aiba nicio legatura cu conceptul „eticheta curata”, ne-au atras atentia doua mentiuni.

Prima este o atentionare adresata cumparatorului: „a nu se consuma produsul nepreparat”.

A doua mentiune se refera la procentul de sare. Desi nu apare in lista de ingrediente, procentul de sare poate fi gasit in tabelul valorilor nutritionale. Surpriza! Cu 8 g de sare la 100g produs finit, bucatile de bacon sub brandul Pikok Pure pot fi catalogate drept unul dintre cela mai sarate produse din carne comercializate pe piata romaneasca. Practic, cele 8 grame de sare anuleaza mentiunea „pentru 100g de produs se prelucreaza 105g carne de porc”.

Cum caietul de sarcini pentru un produs brand privat este emanatia exclusiva a retailerului, varianta unei greseli la producator este exclusa. In aceste conditii este interesant de aflat care au fost criteriile ce au stat la baza dezvoltarii acestui articol si mai ales cum si de ce a fost el incadrat in categoria „reteta curata”.

 

 

Nota brandprivat.ro – Articolul "Pikok Pure Bucati de bacon" este produs de compania germana Kleinemas Fleischwaren GmbH&Co din localitatea Verl special pentru piata romaneasca, fiind comercializat prin magazinele Lidl la pretul de 24,99 lei/kg.

 

 


Toate actualitatile