English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Branza de burduf, o specialitate traditionala romaneasca

09/12/2011 12:12

Branza de burduf, specialitate traditionala romaneasca asociata cu zona Transilvaniei, isi trage radacinile de la stanele de oi din zona Carpatilor. O traditie si o tehnologie de fabricatie pastrata din generatie in generatie, de sute de ani. Chiar si azi, la munte, ciobanii prepara branza manual. Denumirea produsului provine de la ambalajul in care acesta este pastrat: burduful din piele de oaie.

Materia prima o constituie laptele de oaie sau de vaca. Casul astfel produs, stors bine de zer, se lasa la maturat in putini de lemn, intre 6 si 10 zile. Apoi, curatat de coaja, se portioneaza in calupuri mici si se framanta cu sare. Nu multa. Cam 2-3%, o cantitate suficienta cat sa pastreze si sa dea savoare produsului. Pasta astfel obtinuta se introduce in burdufurile de oaie, unde, la temperaturi constante, urmeaza o noua maturare de doua saptamani.

 

Oportunitate pentru lanturile de retail

Branza de burduf, un produs apreciat de consumatorii romani, se afla printre produsele preferate de lanturile de retail pentru dezvoltarea unor produse sub branduri private. Nu este de mirare ca doua din cele trei lanturi care au dezvoltat linii de brand privat cu tenta traditional romaneasca si-au inclus produsul in sortimentatie:

  • Cora - Traditia Gustului Branza de burduf
  • Mega Image - Gusturi Romanesti Branza framantata

Ambii retaileri au cautat sa isi asocieze produsele cu zona Transilvaniei, aflata la originea retetei. In timp ce Cora mentioneaza "produs specific regiunii Transilvania", Mega Image alege sa mentioneze zona de productie: "Produs in Marginimea Sibiului". O optiune prin care retailerul da mai multa greutate produsului, printr-o pozitionare clara a zonei de fabricatie in zona Marginimii Sibiului, renumita pentru produsele sale si pentru oierit.  

Penny Market, desi a lansat propriul brand traditional, Hanul Boieresc, a ales sa dezvolte acest produs sub brandul Coliba Ciobanasului, brand dedicat categoriei branzeturi:

  • Penny Market - Coliba Ciobanasului Branza de burduf

Produsul, prin popularitatea sa, constituie o oportunitate de piata si pentru retailerii care nu au dezvoltat linii traditionale. Este si cazul Carrefour care, sub brandul omonim, lanseaza un produs la acelasi gramaj devenit clasic:

  • Carrefour Branza de Burduf 400g.

Toate actualitatile