English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Brandurile private la cote maxime, in 9 tari europene

22/06/2017 08:43

Popularitatea brandurilor private continua sa creasca în Europa. Ultimele date Nielsen confirma trendul ascendent, cota de piata a brandurilor private atingand cel mai inalt nivel in 9 tari europene depasind totodata, in premiera, pragul de 30% in 15 din cele 20 de tari monitorizate anual pentru Anuarul International PLMA. Potrivit statisticilor Nielsen, cele noua tari europene sunt Germania, Italia, Olanda, Belgia, Polonia, Austria, Suedia, Norvegia si Danemarca.

 

Potrivit lui Brian Sharoff, presedintele PLMA: "Cele mai recente statistici Nielsen arata clar ca anul 2016 a fost un alt an bun pentru marcile comerciantilor cu amanuntul din Europa. Acest lucru continua o tendinta pe termen lung, care arata ca succesul brandurilor private nu este legat de ciclurile economice, ci reflecta cresterea încrederii cumparatorilor".

 

Cea mai mare crestere a cotei de piata a fost înregistrata în Austria, în crestere cu 2,8 puncte pâna la 43%, urmata de Germania, de 2,1 puncte pâna la 45% si de Polonia, în crestere cu 1,4 puncte pâna la 30%. In sapte tari europene, Marea Britanie, Germania, Austria, Belgia, Elvetia, Spania si Portugalia, brandurile private detin o cota de piata de peste 40%.

Cota de piata în Regatul Unit a ramas peste 45% si pare gata sa reia cresterea, în timp ce marile lanturi de supermarketuri îsi extind programele de brand privat, intr-o incercare de contracarare a ascensiunii discounterilor. În Franta, cota brandurilor private a ramas la peste 30% din piata pentru al treisprezecelea an consecutiv.

În tarile din nord, atât Belgia, cât si Tarile de Jos au atins noi cote de piata. Deasemenea, toate tarile scandinave - Danemarca, Norvegia si Suedia - au înregistrat cresteri, pentru prima data cota brandurilor private depasind aici pragul de 30%.

In Europa Centrala si de Est, Polonia inregistreaza o crestere de peste 1%, cota brandurilor private depasind si aici pragul de 30%. Cote de piata de peste 30% se mai inregistreaza in Republica Ceha si Slovacia in timp ce in Ungaria a ramas constanta la 34%.

Dintre tarile mediteraneene, Grecia si Turcia au ramas la peste 20% in timp ce in Italia, cota de piata a crescut pentru al cincilea an consecutiv, înregistrând cea mai mare crestere din 2012. Estimarile aici sunt insa extrem de optimiste pe fondul iminentei intrari a germanilor de la Aldi.

 


Toate actualitatile