English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Banala masca, element de diferentiere in Austria. In Romania totul este sub control

21/04/2020 12:02

Lantul de magazine Spar ofera gratuit clientilor sai masti de protectie. Intr-o perioada nebuna, decizia managementului Spar poate fi privita nu doar ca o dovada de normalitate ci si ca o strategie simpla de diferentiere. Da, aparent banala masca de protectie poate fi astazi un element ieftin de diferentiere.

Desi stirea despre decizia Spar circula de cateva zile pe internet, se pare ca ea nu a ajuns si la urechile retailerilor. Cel putin nu la urechile managerilor care conduc destinele unor lanturi de retail active pe piata romaneasca. Profitand de decizia Consiliul Judetean Constanta, decizie care instituie obligativitatea purtarii mastilor de protectie in spatiul public, brandprivat a derulat in aceste zile un interesant experiment in retailul constantean. Ajutati de prieteni si cititori am luat la puricat magazinele* prezente in orasul de la malul marii. Rezultatul? Tipic romanesc.

Sa fim bine intelesi. Din ziua in care din primul nostru salariu am virat contributiile la fondurile de stat (pensii, CAS si ulterior si somaj), am realizat ca suntem pe cont propriu. Ca nu trebuie sa asteptam niciun ajutor de la stat pentru ca nu-l vom primi niciodata. Nici in cazul de fata statul nu ne-a dat nimic desi decizia era foarte clara: MASCA ESTE OBLIGATORIE.

In ignoranta noastra, speram totusi ca marii retaileri sa aiba o abordare diferita de cea a statului. In definitiv in ultimele zile, retailerii internationali ne-au impuiat capul cu actiunile lor de binefacere, cu donatiile pentru spitale, aparatura medicala sau chiar simple masti pentru persoanele din deja celebra „linie intai”. Nici vorba de vreo reactie in magazine. Niciunul dintre bannerele internationale – unele extrem de agresive pe piata constanteana – nu ofereau masti clientilor. Abordarile celor din magazine au fost diferite, de la limbaj suburban si violenta fizica in cazul unui vajnic aparator deghizat in uniforma de paza a unei firme ce purta sigla unui hyper francez si pana la complicitate tacita: „intrati, dar nu stati mult, sa nu va vada sefii”. Bine, am intrebat noi, am venit pana aici, vrem sa intram sa ne facem cumparaturile. Intelegem ca nu aveti masti sa ne oferiti, dar putem cumpara? Evident, raspunsul a fost NU. Niciun retailer nu comercializeaza masti de protectie in Constanta. Nici macar cei care se (mai) pretind activi pe segmentul drogerie.

Concluzia?

Spre marea noastra dezamagire, in Romania, minima diferentiere este privita de retailerii internationali strict prin prisma pretului. Un fel de sa moara si capra vecinului ca la noi e mai ieftin.  

Photograph: Leonhard Foeger/Reuters

 

Nota brandprivat.ro – Experimentul a fost efectuat in zilele de joi (16 aprilie) si vineri (17 aprilie) in magazine sub bannerele Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Supeco, Profi, Penny Market, Lidl, Metro si Selgros.  

 

 


Toate actualitatile