English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Auchan Salata fructe

29/01/2015 10:29

Salata de fructe Auchan - Un articol din „productia proprie” a retailerului, listat sub codul 2155184. Tiparita marunt, lista ingredientelor mentioneaza: „portocale, struguri, ananas conserva, kiwi”. In interior, ananasul conserva e inlocuit cu bucati de grapefruit roz, taiate grosier, cu multa coaja. Bonus, o baza consistenta de mere ieftine - cel mai probabil importuri poloneze – cu rol de absorbant al sucului scurs din fructe. Pretul acestui deliciu culinar? 17,90 lei/kg. Asta asa, ca sa simtim ca „diferenta e in buzunarul tau”.

 

 

Salatele de fructe, posibila oportunitate de piata

Categoria poate reprezenta o oportunitate, mai ales ca in momentul de fata nu exista branduri internationale. Abordarea insa nu trebuie privita la nivel de retea ci punctual pe anumite magazine, ca o posibilitate suplimentara de diferentiere. Aici insa intervine know-how-ul retailerului, istoricul de vanzari si, mai ales, specificul zonei selectate. Pentru ca toate acestea sa se intample, retailerul trebuie sa isi gandeasca o strategie cu bataie pe termen mediu si lung si sa aloce anumite resurse financiare si umane. Rezultatele nu vor aparea peste noapte. Un comportament de consum nu il formezi lovind in preturi. Lanturile de retail care vor sa abordeze aceasta categorie trebuie sa isi asume din start anumite riscuri si pierderi. In plus, e nevoie de rabdare. Multa rabdare.  

Ce se intampla astazi? Genul acesta de articole au o aparitie episodica in sortimentatia marilor magazine, cu mici varfuri pe timpul verii. Listarea unor asa zise articole e privita mai mult ca o supapa de siguranta pentru reducerea unor posibile pierderi de la raionul de legume fructe. Ca nu exista nicio strategie in spatele lor se vede de la o posta. Preturile sunt stabilite cu marje enorme de parca un singur produs ar trebui sa acopere pierderile unei intregi zile de vanzare. Etichetele personalizate, pe baza unor retete clare, raman un vis frumos. Cat despre diversificare si constanta in aprovizionare nici vorba.

 

 

 


Toate actualitatile