Embargoul total impus de Rusia asupra produselor alimentare occidentale loveste si in lanturile internationale de retail. Cel mai afectat pare sa fie Auchan, prezent pe piata rusa inca din anul 2002. Reteaua sa numara acum 78 de hypermarketuri, 122 supermarketuri Atak si 34 de centre comerciale, in care lucreaza 37 317 persoane. Strategia comerciala a retailerului se bazeaza nu doar pe produse locale ci si pe produse din import, atat sub branduri internationale cat si sub propriile sale branduri private. Daca pentru segmentul entry level sortimentatia este asigurata aproape in totalitate de producatori locali, cu totul altfel stau lucrurile pe brandurile premium si mainstream. Auchan Bio sau Sapori delle Regioni sunt produse aproape in exclusivitate in tari vest europene. Nici pentru brandul Auchan situatia nu este roza, multe dintre produse fiind importate din Franta.
Chiar daca nu la aceeasi scara cu Auchan, efecte negative incepe sa se resimta si la Metro Rusia unde, brandul Horeca Select depinde in mare masura de articole dezvoltate la nivel international.