English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Auchan - Metro, un parteneriat care zguduie retailul mondial

23/10/2014 20:31

Ideea nu este noua desi se pare ca ea a pornit chiar din interiorul Grupului Auchan. Cu ani in urma, intr-o asociere bizara, Metro facea legea in Peninsula alaturi de Carrefour. Istoria se repeta si iata, asistam acum la formarea unei aliante intre doi giganti. O alianta ce isi va pune amprenta asupra retailului mondial, ridicand noi presiuni in amonte asupra firmelor producatoare. Si nu numai. Efectele vor fi globale si, asa cum este de asteptat vor lovi si Romania, piata pe care cei doi retaileri detin inca pozitii de forta.

Si ca sa va faceti o idee asupra fortei de negociere a acestui gigant, parcurgeti cu atentie cifrele urmatoare:

  • Peste 550.000 de angajati (250.000 Auchan; 302.000 Grupul Metro)
  • Aproape 6.000 de magazine (3.739 Auchan; 2.200 Metro)
  • Prezenta internationala in: 16 tari Auchan; 31 tari Metro;
  • Peste 114 miliarde euro, cifra de afaceri in 2013 (48,1 miliarde euro Auchan; 66 miliarde euro Metro)

O forta de negociere redutabila, ce pozitioneaza noua alianta in topul mondial al retailerilor, aproape pe picior de egalitate cu rivalii de la Carrefour.  

 

Comunicatul comun emis de Grupul Auchan si Grupul Metro prezinta lucrurile intr-o culoare extrem de rozalie. In definitiv aceasta este si sarcina PR-ului. Realitatea este insa cu totul alta si, cat de curand o vom simti pe propria piele. Sau mai precis pe propriile buzunare. Efectele noii aliante sunt imediate, ele intrand in vigoare de la 1 noiembrie, cu impact decisiv asupra negocierilor pentru 2015. Romania, tara in care ambele retele sunt prezente, nu va scapa asadar de efectele acestei aliante strategice. Cum va fi afectata tara noastra si ce implicatii colaterale rezulta din intelegerea incheiata intre cei doi giganti, va invitam sa aflati intr-un material special publicat in sectiunea rezervata abonatilor brandprivat.ro sub titlul:

Efectele unei intelegeri de culise. Romania, o piata vulnerabila in fata aliantei Auchan-Metro

 

 


Toate actualitatile