English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) a reusit sa ne stoarca o lacrima

01/04/2020 18:09

Printr-un comunicat de presa, peste care, spre rusinea noastra am trecut nepermis de repede, conducerea AMRCR a gasit vinovatii pentru majorarile de preturi, acestea nefiind generate de „retelele de comert”. Citam din comunicat:

„Membrii AMRCR sunt mari operatori economici, responsabili si implicati. In acest sens, dorim sa precizam ca majorarile de preturi semnalate in cazul unor categorii de produse nu sunt generate de retelele de comert asa cum anumite opinii au afirmat eronat in spatiul public.”

Elegant, sub umbrela responsabilitatii si implicarii, Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania incearca sa isi protejeze membrii, aruncand pisica moarta in curtea vecinului. Adica in curtea celor iresponsabili si neimplicati. Cum, majoritatea contractelor comerciale sunt incheiate de marile lanturi de retail direct cu firmele producatoare/importatoare, este clar cine este in viziunea AMRCR principalul vinovat. Citind acest text mai ca nu ne-am putut abtine si am varsat o lacrima, suferind in tacere alaturi de membrii AMRCR. In acelasi timp insa, ne-am amintit de buyerul german care a rupt (in mod figurat, evident), contractul cu Unilever, delistand in bloc aproape 500 de produse nu doar din magazinele germane ci si din toate retele Kaufland din Europa pentru simplu motiv ca nu a fost de acord cu o crestere (minora) de pret, anuntata in mod unilateral de Unilever. Ne-am amintit insa si de colegul sau roman care, intr-o incercare similara de incordare a muschilor, a tras pe dreapta timp de aproape cinci ani produsele Coca Cola. Sau de buyerul care recent a decis delistarea Danone din Lidl Franta sub acelasi motiv al lipsei de transparenta in calcularea preturilor. Sau de...

Ei bine, toti acesti monstri sacri care au reprezentat cu cinste meseria de buyer sunt astazi istorie. In viziunea AMRCR, buyerul modern, in speta buyerul dambovitean, este un suflet pur, imaculat, poate si modest, dedicat 24/24 si 7/7 relatiei cu furnizorii sai. Un om care raspunde oricand la telefoanele si mailurile furnizorilor, fiind mereu dispus sa le intinda acestora o mana de ajutor, in dorinta evidenta de a crea – cu fiecare firma in parte – modelul perfect win-win. Parca ne si imaginam o conversatie intre un buyer si KAM-ul unei firme producatoare:

„Scuza-ma pentru deranj, dar poti sa-mi livrezi si mie comanda pe care ti-am trimis-o saptamana trecuta?

Incerc azi, dar nu-ti promit. Vezi ca de ieri am scumpit preturile.

Nicio problema. Trimite-mi lista si modific imediat in sistem. Dar nu ma uita cu comanda. Macar un palet acolo, sa am si eu ce pune pe raft.”

Desi pare de domeniul fantasticului, conversatia are si un sambure de adevar, in abordarea producatorului. Este o abordare cu care micii comercianti din TT se intalnesc frecvent, fiind de nenumarate ori pusi in fata faptului implinit. Cat despre retailul modern, marturisim ca pana acum nu am auzit ca vreun buyer sa stea in pozitie de drepti in fata unui producator, fie el si de faina.

 

Epilog

Contractele marilor lanturi de retail sunt securizate. Majorarile de preturi se fac cu respectarea unui preaviz, regulile aici fiind foarte stricte. Dar cine stie, poate lucrurile s-au schimbat radical in ultimele luni iar meseria de buyer nu mai e ce a fost. 

 

Nota brandprivat.ro – Redam alaturat, integral, comunicatul AMRCR:

Majorarile de preturi semnalate in cazul unor categorii de produse nu sunt generate de retelele de comert 

COMUNICAT DE PRESA (Bucuresti, 18 martie 2020): „Membrii Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania raman dedicatti misiunii de asigurare a disponibilitatii produselor alimentare pentru consumatorii romani, chiar si in aceste momente dificile, in care cu totii ne aflam intr-o situatie fara precedent.

Respectam, in acelasi timp, toate recomandarile, comunicam si ne coordonam cu toate autoritatile competente pentru a asigura siguranta si sanatatea clientilor si angajatilor nostri.

Membrii AMRCR sunt mari operatori economici, responsabili si implicati. In acest sens, dorim sa precizam ca majorarile de preturi semnalate in cazul unor categorii de produse nu sunt generate de retelele de comert asa cum anumite opinii au afirmat eronat in spatiul public.

Astfel de modificari sunt cauzate de schimbarile rapide si imprevizibile in situatia economica generala, pe intreg lantul de productie, incepand de la materii prime, continuand cu procesarea si transportul, de cele mai multe ori independent de vointa partenerilor nostri.

In acest context, fiecare retea comerciala in parte, impreuna cu partenerii sai, furnizorii si transportatorii, depune toate eforturile pentru solutionarea, absorbirea sau limitarea, pe intreg lantul si in mod echitabil, a efectelor oricaror schimbari neasteptate aparute in piata.

Suntem constienti ca activitatea de comert alimentar este esentiala in aceasta perioada si fiecare magazin se straduieste sa raspunda cat mai bine cererilor consumatorilor in conditiile date.

Facem un apel catre intregul lant de aprovizionare si transport alimentar, precum si catre autoritati, sa acordam reciproc increderea si cooperarea de care cu totii avem nevoie in aceste momente pe care nimeni nu le-a anticipat, nici ca intensitate si nici ca durata, pentru ca doar impreuna vom putea gasi solutiile potrivite pentru depasirea acestei situatii!” 

 

 


Toate actualitatile