Certificarea FSC pe ambalajele de carton devine din ce in ce mai vizibila in retailul modern. Rezultatele de pana, datorate in exclusivitate unui grup de retaileri, pot fi intalnite insa doar in segmentul brandurilor private. O cursa aparent solitara, din care brandurile de producator lipsesc cu desavarsire. Nu este usor sa schimbi perceptia consumatorului. Procesul poate dura luni, daca nu chiar ani. Este nevoie de o strategie pe termen lung, in care sa crezi cu adevarat si sa o transformi intr-un obiectiv realizabil. Piata romaneasca nu se poate lauda insa cu o economie stabila, iar fluctuatiile si implicit nesiguranta zilei de maine explica intr-o oarecare masura ezitarea companiilor producatoare. Implicarea lor activa poate inclina balanta in favoarea schimbarii pentru ca, in definitiv, la final, noi toti vom fi beneficiarii acestor politici.
Semnalam astazi cu placere aparitia unor produse in ambalare certificata FSC, sub un brand de producator. Performanta apartine companiei Gerola Prodinvest care, in calitate de importator si distribuitor al brandului Andechser aduce pe piata romaneasca o linie de produse lactate Bio, in a carei componenta regasim si cateva articole cu ambalare certificata FSC (aici). Produs in Germania, de catre Andechser Molkerei, brandul Andechser poate fi intalnit in retailul modern in zona lactatelor Bio. Sortimentatia sa cuprinde o varietate de produse Bio, extrem de apreciate pentru calitatea lor, precum iaurt, iaurt dietetic sau iaurt cu fructe, budinca de lapte, lapte UHT, lapte de capra, branzeturi si cascaval.
De ce este importanta certificarea FSC?
Forest Stewardship Council (FSC) este un ONG international, creat in 1993, care elaboreaza standarde si acorda certificate privind exploatarea responsabila a padurilor. Produsele certificate FSC au garantia ca provin din paduri a caror exploatare respecta valorile sociale, economice si de mediu specifice dezvoltarii durabile.