English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Albalact alaturi de Carrefour, intr-un proiect co-branded cu multiple efecte ascunse

13/12/2013 11:32

Albalact si Carrefour au derulat un proiect co-branded atipic, ce nu vizeaza vreun nou produs sub brand privat, ci urmareste mai mult „educarea" consumatorului. O educare discutabila daca avem in vedere ca noul proiect, ce se adreseaza in principal elevilor de scoala primara (si nu numai), nu militeaza pentru consumul de lapte asa cum ne-am fi asteptat, ci pur si simplu promoveaza doua branduri. Vorbim aici de un caiet de scoala primara, pe a carui coperta se lafaie imaginea brandului Fulga, alaturi de sigla Carrefour. Producator si retailer intra impreuna in scolile romanesti, atacand in premiera un segment nou de consumator. Reteta aleasa este una extrem de ieftina, cu posibile efecte pe termen mediu si lung, greu de cuantificat.

Teoretic, costurile unei astfel de campanii se pot limita strict la costurile de productie si de distributie. In realitate insa, retailerul incaseaza bani, odata de la clientii sai prin vanzarea caietelor si, posibil, si de la producator, prin promovarea imaginii brandului. Mai greu sa intalnesti o astfel de reteta atat de profitabila.  

 

Aparent, actiunea in sine ridica un mare semn de intrebare, fiind vorba de o publicitate ce vizeaza direct un consumator tanar, neexperimentat. Pot fi oare brandurile promovate in scolile romanesti? O intrebare dificila. Pentru ca nu cei mici achizitioneaza caietul ci parintii. In mod constient acestia isi pun copii in fata faptului implinit, inoculandu-le incet imaginea unor branduri. Ce ne facem insa cu colegii lor de scoala? Involuntar, ei intra in contact cu o imagine publicitara pe care nu o cunosc. Ba chiar poate acasa, familia lor nu consuma lapte Fulga si nici nu isi face cumparaturile la Carrefour. La o varsta frageda, imitatia este ceva normal. Posibil si ei sa isi doreasca un astfel de caiet, doar pentru ca au vazut la colegii de clasa sau la prieteni. Iar de aici si pana la o atractie fata de brand nu mai este cale lunga.

ec. Florin Frasineanu


Toate actualitatile