English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Ai card, ai 40% reducere! Ce ascunde o reducere promotionala de 40 procente

26/02/2019 20:42

Penny Market vine cu doua promotii agresive pe brandurile sale private, ambele valabile in intervalul 27 februarie – 05 martie. Mecanismul, extrem de simplu, ofera posesorilor de card Penny Market o reducere de 40% la achizitionarea unor produse alimentare sub brandurile private Hanul Boieresc si Penny.

Prima paranteza: o reducere de 40% oferita unui client, fie el si posesor de card, inseamna, de cealalta parte, la retailer, un adaos de cel putin 80%. Asadar, atunci cand vedeti ca vi se ofera un astfel de procent, incercati sa priviti lucrurile si prin prisma retailerului. Nu facem un secret din faptul ca brandurile private au devenit in ultimii ani generatoare de marja pentru retaileri. Daca tot romanul stie pretul la banane, Coca Cola sau Pampers, diferentele aici fiind imediat sesizate, pe brandurile private lucrurile stau cu totul altfel. Teoretic, pentru cei familiarizati cu piata brandurilor private, un adaos de peste 80% nu ar trebui sa mire pe nimeni. Si totusi, in cazul de fata, cele doua promotii Penny Market ridica mari semne de intrebare.

Sa detaliem. In cazul actiunii pe brandul Hanul Boieresc, avem in oferta un pui grill. Adica un produs proaspat, refrigerat. Ei bine, cand un retailer practica pe un produs proaspat un adaos de peste 80%, clientii respectivului lant de magazine ar trebui sa se gandeasca serios la orice articol pe care il pun in cos. In ce ne priveste, referindu-ne strict la aceasta actiune, ne-ar bucura sa stim ca avem in fata un model de tip win-win, producatorul castigand la randul sau cel putin 80%. Din cate stim, lucrurile nu stau chiar asa, castigul companiei producatoare fiind mult mai mic decat cel al retailerului.

A doua actiune aduce in oferta o miere de tei, reducerea oferita clientilor posesori de card Penny fiind si aici tot 40%. Actiunea merita semnalata prin prisma brandului. Pentru cei care nu stiu, Penny este un brand privat din generatia I-a. Un brand entry level ce ar trebui sa propuna prin definitie, cel mai bun pret din categoria respectiva. Teoretic, pentru retaileri, brandurile entry level ar trebui sa aduca imagine, pretul fiind aici elementul esential in atragerea clientilor. Iata insa ca si aici practica infirma teoria, brandul privat Penny devenind in final un important generator de marja pentru retailer. Evident, si in acest caz, castigul producatorului este nesemnificativ in comparatie cu profitul obtinut de retailer.

 

 

 


Toate actualitatile