English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Adio illy! ANPC a declansat operatiunea 100% Arabica

05/03/2019 00:05

Hotarat lucru imaginatia inspectorilor ANPC nu cunoaste limite. Dupa operatiunile la nivel national ce au vizat eliminarea produselor ce aveau inscriptionate pe ambalaj sintagme precum open here sau twist off, in vizorul institutiei care vegheaza zi si noapte la protectia consumatorilor a intrat... cafeaua. Si nu orice tip de cafea ci doar cea etichetata ca fiind 100% Arabica. Prima victima, cafeaua illy. Adica exact acelasi brand gasit in culpa la inceput de an in urma unui control excesiv mediatizat si retras ulterior din intreaga retea Mega Image. Dar nu si din celelalte magazine. Si nici din lanturile de benzinarii sau magazinele de cartier. Desi la momentul respectiv „impartialitatea” de care au dat dovada inspectorii ANPC putea fi echivalata cu o concurenta neloiala, decizia lovind doar intr-un singur retailer, nimeni nu s-a sesizat. Si nici nu credem ca o va face cineva prea curand...

Ce se intampla acum?

In urma unor controale tematice, a fost retrasa toata gama de cafea illy pe ambalajul careia apare sintagma 100% Arabica. Potrivit inspectorilor ANPC, formularea 100% Arabica, poate influenta decizia de cumparare, clientul achizitionand astfel un produs in dauna altora care nu au inscrisa aceasta sintagma. Dovezile prezentate de comercianti alaturi de certificatele de conformitate emise de producator nu au contat. Oricat ar parea de hilar, ANPC pune pe prim plan consumatorul, fiind suficient ca un singur client sa fie indus in eroare de sintagma 100% Arabica.  

Adio illy! Cine urmeaza?

Oamanii din retail vorbesc deja despre extinderea operatiunii 100% Arabica la scara nationala, in vizorul inspectorilor ANPC intrand si alte produse similare sub branduri la fel de puternice precum Jacobs, Movenpick sau Lavazza. Evident, toate inscriptionate cu aceeasi sintagma 100% Arabica. Cum cantitatile retrase pana acum din piata nu sunt deloc de neglijat, e greu de crezut ca toate pachetele de cafea vor fi distruse. La fel cum cerberii ANPC au inchis ochii si au acceptat ca sintagma Pasta No.1 in Italia sa fie mazgalita cu pixul pe pachetele de Barilla nu este exclus sa asistam la o noua operatiune de spalare. Sau mai precis de reetichetare a pachetelor incriminate. Totul, evident, cu costurile aferente. Dar ce mai conteaza toate acestea atunci cand decizia Mariei Sale consumatorul roman nu va mai fi influentata de nimeni si de nimic.

 

Foto: ANPC Constanta

 

Va recomandam sa cititi si:

Aflati in control la Mega Image, inspectorii OPC Constanta au descoperit apa calda. Cine mai protejeaza interesele consumatorului roman? - 21/01/2019

A.N.P.C. inchide un magazin Mega Image din Constanta. Decizia nu rezolva toate problemele constate la controlul din 8 ianuarie - 28/01/2019 

 

 


Toate actualitatile