English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Adio Frico! Managementul FrieslandCampina transforma un brand international cu o traditie de peste 120 de ani intr-un simplu brand de distribuitor

15/01/2019 12:23

Cand intri pe site-ul Frico ai senzatia ca intri intr-un templu. In cei peste 120 de ani de la nasterea brandului, olandezii au ridicat branza pe un piedestal, cladind in timp pentru aceasta un adevarat cult. Iar calitatea si originea olandeza sunt pentru ei mai presus de orice. Dar nu si pentru romani.

 

Ajuns in portofoliul FrieslandCampina Romania, brandul Frico a inregistrat un prim esec. Si nu datorita consumatorului roman ci managementului local care a crezut ca standardul dublu poate prinde la romanul credul. Am sperat atunci ca, din respect pentru brandul Frico managementul FrieslandCampina va realiza ca intre consumatorul olandez si cel roman trebuie sa puna semnul egal, chiar daca puterea de cumparare este diferita. Ne-am inselat insa.

In goana dupa un profit obtinut usor, managementul FrieslandCampina sacrifica cu inconstienta o traditie de secole, aruncand la gunoi intreaga istorie a brandului. Practic, in Romania brandul Frico s-a transformat dintr-un brand 100% olandez intr-un amarat de brand de distribuitor. Cand nu ai viziune asupra pietei si nu ai pregatita o strategie pe termen mediu si lung, presiunea cifrei de afaceri te poate impinge la decizii ciudate si irationale. Faimoasa multinationala FrieslandCampina bate cu capul plecat la usa unor companii ambalatoare, scotand la mezat mandria olandezilor. Rezultatul? O umilinta pentru olandezi si un nesperat capital de imagine pentru companii fara istorie precum Lacto Food sau Five Continents.

 

Ultimele doua lansari operate de FrieslandCampina au adus in fata consumatorului roman doua produse facute pe gustul acestuia. Doua produse comune, ce nu au nici cea mai mica legatura cu originea olandeza chiar daca pe ambalajul acestora troneaza brandul Frico.

 

Prima „realizare” a managerilor romani vine in urma unui parteneriat cu ambalatorul Lacto Food Arad. Rezultatul? Un cascaval „de sandvis” (oare unde am mai auzit aceasta sintagma?) origine Germania, feliat si ambalat la Arad. Cum Germania nu produce cascaval ci doar branza tare, denumirea produsului ridica un prim semn de intrebare. Ceea ce avem in fata este un produs ajuns in Romania la calup, feliat si ambalat la Arad functie de preferintele celor de la FrieslandCampina Romania. Si nu este exclus ca intre produsul comercializat acum sub brandul Frico si cele provenite din aceeasi unitate ambalatoare si comercializate sub branduri private entry level de diferite lanturi de retail sa poata fi pus cu usurinta semnul egal.

 

Al doilea articol – cascaval Dalia Frico – este produs de compania Five Continents, companie care produce cascaval Dalia pentru oricine doreste. E adevarat, produsul este romanesc 100% dar, si in acest caz, diferentierea este minima. Chiar daca Dalia nu are nimic olandez, avem un produs cunoscut romanilor. Un produs de la care managementul FrieslandCampina Romania se pare ca asteapta minuni.

 

Nu putem incheia acest necrolog fara sa nu punctam strategia de comunicare a marketingului FrieslandCampina pentru cele doua noi produse Frico. Potrivit informatiilor de pe eticheta frontala, „1 felie = 1 pahar de lapte”. Pana aici toate bune si frumoase. Detaliile de pe verso scot insa in evidenta o diferenta calitativa intre laptele romanesc si cel origine Germania, ultimul fiind mult mai gras dovada si procentul de grasime in substanta uscata (48% fata de 40%). Daca in cazul cascavalului Dalia „1 felie de 20g de cascaval = 1 pahar 100ml lapte din punct de vedere continut de calciu” pentru cascavalul de sandvis (origine Germania) sunt suficiente doar 15g („1 felie de 15g de cascaval = 1 pahar 100ml lapte din punct de vedere continut de calciu”).

 

Concluzie?

Cele doua lansari distrug prestanta si credibilitatea brandului Frico, transformand compania FrieslandCampina dintr-un mandru producator international cu traditie de peste 120 de ani pe piata branzeturilor intr-un simplu distribuitor al propriului brand.

ec. Florin Frasineanu

 

Nota brandprivat.ro – Suntem curiosi ce parere au despre strategia FrieslandCampina Romania nu actionarii multinationalei din Tara Lalelelor ci cetatenii olandezi, cei pentru care Frico reprezinta nu doar un brand ci un motiv de adevarata mandrie nationala.

 

Va recomandam sa cititi si:

La Judecata de Apoi a buyerilor: FrieslandCampina, intr-o strategie dublu standard pe branza Gouda - 26/06/2017

 

 

 


Toate actualitatile