English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

ANPC sanctioneaza sintagma fara conservanti. Cat de corecte mai sunt retetele producatorilor de mustar

11/03/2019 12:23

Imagini incredibile zilele acestea intr-un hyper Auchan. Sute de borcane de mustar expuse la raft au aplicata peste eticheta din fabrica o a doua eticheta, alba, cineva incercand astfel sa acopere unele informatii de pe eticheta originala. Cel mai probabil operatiunea a fost facuta in magazin, fie de personalul de pe raion fie de reprezentantii companiilor producatoare. Care companii sunt nume grele in bransa.

E suficient sa precizam ca printre produsele al caror ambalaj a fost obturat voit se numara branduri precum La Minut*, Bunatati de la Bunica*, Olympia* cu al sau mustar din Tecuci sau Knorr*. De ce o astfel de cruciada si cine ar avea interes sa loveasca in imaginea unor branduri aplicand, pueril, etichete albe peste textul de pe eticheta originala? Potrivit informatiilor furnizate de personalul magazinului, decizia supra etichetarii in-store a venit in urma unui control ANPC, inspectorii sanctionand astfel punctual sintagma fara conservanti. Evident, decizia ANPC ridica cateva intrebari:

  • Sunt corecte firmele producatoare de mustar sau in reteta produselor La Minut, Bunatati de la Bunica, Olympia, Knorr exista conservanti fara ca acestia sa fie mentionati in lista de ingrediente?
  • Daca mustarurile La Minut, Bunatati de la Bunica, Olympia sau Knorr contin conservanti si aditivi alimentari care nu sunt in lista de ingrediente de ce nu sunt retrase produsele din piata?

Din pacate, situatia de fata este singulara. Mai precis ea poate fi intalnita doar in Auchan. In rest, liniste. La Carrefour, Kaufland, Mega Image sau Metro etichetele mustarurilor La Minut, Bunatati de la Bunica, Olympia sau Knorr sunt neatinse. Pana si in Lidl poate fi gasit la raft mustarul Knorr in ambalaj original, fara nicio supra etichetare.

Si atunci, de unde toate aceste decizii copilaresti? Daca ANPC a gasit produse neconforme la raft, de ce acestea nu sunt retrase? Sau tinta controlului nu au fost brandurile de mustar ci retailerul? Sanctionarea unilaterala a unui retailer nu ar fi o premiera. Cel mai recent caz a fost la Constanta unde inspectorii ANPC au gasit produse care ulterior au fost retrase din magazinele Mega Image. Din toate magazinele Mega Image. Dar nu si din alte sute sau mii de locatii unde ele au ramas si sunt si in continuare prezente. Sub paravanul unei false protectii a consumatorilor, sanctiunile inspectoriilor ANPC devin astfel o sabie cu doua taisuri, putand fi asimilate cu un act de concurenta neloiala.

Revenind la sanctiunile aplicate celor patru branduri de mustar, surprinde linistea care domneste in piata. Nimeni nu comenteaza, nimeni nu ofera detalii. Dinspre ANPC nu ne asteptam la prea multe precizari. De cativa ani, institutia condusa de Marius Pirvu si Paul Anghel a renuntat sa mai ofere detalii despre controalele derulate in teritoriu, incalcand astfel cu buna stiinta dreptul romanilor la informatie, drept garantat prin Constitutie. Surprinde insa tacerea companiilor producatoare. Sa nu stie oare cei ce gestioneaza strategiile din spatele brandurilor La Minut, Bunatati de la Bunica, Olympia sau Knorr de situatia din Auchan? Sunt constienti oare managerii companiilor producatoare ca in joc nu este doar imaginea propriilor branduri ci si respectul fata de consumator? Aceeasi tacere condamnabila o gasim si la Auchan. Felul in care un retailer international de talia Auchan a ales sa gestioneze situatia de fata este ridicol. Zero respect fata de propriul consumator, zero respect fata de partenerii de afaceri, zero respect fata de propriul brand. Docili, sefii Auchan au acceptat ca informatii de pe ambalajele unor produse expuse la raft (inclusiv branduri internationale) sa fie acoperite, fara sa vina in fata propriilor consumatori cu explicatii asupra deciziilor luate.

 

Nota brandprivat.ro – Prezentam alaturat lista de ingrediente pentru fiecare din cele patru branduri vizate:

La Minut Mustar dulce - Ingrediente: apa, boabe de mustar (16%), otet din vin, sare, agent de ingrosare (guma de xantan), acidifiant (acid citric), condimente, indulcitor (sucraloza), colorant (riboflavina).

Bunatati de la Bunica Mustar dulce – Ingrediente: apa, boabe de mustar (15%), zahar, otet din vin, sare, condimente, colorant (beta caroten), agent de ingrosare (guma de xantan). Fara conservanti.

Olympia Mustar din Tecuci, dulce. - Ingrediente: apa, mustar boabe (18%), otet din vin, zahar, sare iodata, stabilizator (guma xantan), coloranti (curcuma, betacaroten), amestec condimente.

Knorr Mustar dulce - Ingrediente: apa, boabe de mustar 15%, zahar, otet, sare, acidifiant (acid citric), agent de ingrosare (guma de xantan), aroma de miere 0.15%, condimente (curcuma), colorant (beta-caroten). Fara conservanti.

 

Va recomandam sa cititi si:

Aflati in control la Mega Image, inspectorii OPC Constanta au descoperit apa calda. Cine mai protejeaza interesele consumatorului roman? - 21/01/2019 

A.N.P.C. arunca in aer piata berii. Totul din dragoste pentru limba romana! - 21/01/2019 

Adio illy! ANPC a declansat operatiunea 100% Arabica - 05/03/2019

 

 


Toate actualitatile