English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

2015 – Anul de gratie in care lanturile internationale de retail si-au dublat profitul net, depasind in premiera 1,1 miliarde lei

02/06/2016 16:45

1,161 miliarde lei. PROFIT! NET! O cifra incredibila pentru o tara a carei economie incearca de ani buni sa isi regaseasca identitatea. Din pacate tot acest profit imens nu apartine vreunei companii producatoare ci este suma cumulata realizata in anul de gratie 2015 de lanturile internationale prezente astazi pe piata romaneasca de retail. Depasirea pragului de un miliard de lei profit reprezinta o premiera pentru retail. Nu este insa singura. 2015 a adus practic dublarea profitului, majoritatea jucatorilor prezenti inregistrand rezultate pozitive. Se putea mai mult? Intr-o tara a carei populatie se calca pe picioare in weekend stand la cozi in marile magazine, cifrele lasa loc multor interpretari. E suficient sa spunem ca acest record a fost realizat doar de 11 jucatori, alti trei terminand anul 2015 pe pierdere. Asadar loc mai exista. Dar oare ne dorim cu adevarat sa avem cresteri la nivel de tara provenite in mare parte din consum? Raspunsul aici depinde de fiecare dintre noi si mai ales de modul in care ne lasam sedusi de terapia prin shopping.

 

Revenind insa la cifrele anului 2015, marele castigator este Kaufland. Germanii isi adjudeca partea leului bifand la capitolul profit net peste 648 milioane lei. Mai precis 648.918.179 lei. Locul doi ramane in familie, fiind ocupat de Lidl, cu un profit net de 171,907 milioane lei. Impreuna, cele doua divizii ale Grupului Schwarz si-au trecut in conturi peste 820 milioane lei profit net. O suma egala cu aproape 10% din bugetul Ministerului Sanatatii pe anul in curs. Podiumul este completat – la mare distanta – de francezii de la Carrefour, cu un profit net de peste 127,627 milioane lei in timp ce locul al patrulea revine Mega Image, cu un profit net de 102,841 milioane lei.

 

La coada clasamentului se situeaza celelalte doua divizii ale Grupului Carrefour – Artima si Supeco) alaturi de Cora si Real. Artima ocupa ultima pozitie pe lista societatilor profitabile, cu doar 92 mii lei profit net in timp ce Supeco, Cora si Real au terminat pe pierdere, prima cu 8,14 milioane lei iar celelalte doua cu 32,82 milioane lei si respectiv 48,803 milioane lei.

 

O repartizare a profitului pe canale de distributie plaseaza pe primul loc hypermarketul. In 2015 profitul cumulat al celor cinci operatori (Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland si Real) a totalizat peste 740,86 milioane lei, adica 63,80% din profitul net total inregistrat la nivelul retailului modern. Pe locul doi ca profitabilitate se situeaza cei doi operatori din canalul discounter, Lidl si Penny Market inregistrand impreuna peste 184 milioane de lei profit net, reprezentand 15,91% din total. Pe pozitia a treia se situeaza canalul supermarket, profitul cumulat realizat aici depasind 156,84 milioane lei (13,51% din total). In fine, pozitia a patra este detinuta de canalul cash&carry, Metro si Selgros realizand impreuna 78,67 milioane lei. Adica undeva sub 50% din profitul net al Lidl.

 

In final, ne-am mai permis un ultim clasament. Unde se duc toti acesti bani? Lanturile germane (Kaufland, Real, Billa, Lidl, Penny Market si Metro) incaseaza in total 829.834.231 lei. Retailerii francezi (Auchan, Carrefour, Cora, Artima si Supeco) isi trec in conturi 132.699.787 lei. Belgienii de la Mega Image sunt mai bogati cu 102.841.396 lei in timp ce polonezii actionari din spatele Profi castiga 52.569.277 lei. Pe ultimul loc, actionarii elvetieni ai Selgros, bifeaza la randul lor un profit net 43.215.460 lei.

ec. Florin Frasineanu

 

Va recomandam sa cititi si:

Cum obtin profit lanturile internationale de retail. O lectie marca Penny Market - 02/06/2016

 


Toate actualitatile