English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

20 de miliarde de ambalaje Tetra Pak cu certificare FSCTM au fost vandute in 2012

27/11/2012 06:51

Cresterea de la 8,5 miliarde de ambalaje cu certificare FSC in 2010 la 20 de miliarde in 2012 demonstreaza ca tot mai multe marci evidentiaza astfel angajamentul lor fata de mediu.

 

Tetra Pak a anuntat ca peste 20 de miliarde de pachete cu certificare Forest Stewardship CouncilTM (FSC) au fost vandute in intreaga lume in 2012, comparativ cu numai 8,5 miliarde de ambalaje Tetra Pak in 2010. Simbolul FSC certifica faptul ca materialul folosit pentru ambalajul de carton provine din paduri administrate in mod responsabil si din alte surse controlate.

"Este in mod clar o mare realizare care contribuie la protejarea padurilor si imbunatatirea administrarii acestora la nivel global", a declarat Håkan Wirtén, CEO al WWF Suedia. "WWF incurajeaza Tetra Pak si alte companii sa mareasca, in mod continuu, utilizarea de materiale si produse cu certificare FSC."

Printre tarile care au demarat procesul de etichetare FSC se remarca Argentina, care detine in prezent 1,8 miliarde de astfel de ambalaje Tetra Pak, reprezentand 70% din totalul ambalajelor Tetra Pak livrate in aceasta tara. Statele Benelux detin 1,2 miliarde de ambalaje Tetra Pak cu certificare FSC, reprezentand aproximativ 60% din totalul ambalajelor existente in aceste tari.

 

Romania absenta din statisticile mondiale

In putine cuvinte comunicatul Tetra Pak prezinta realizarile de exceptie inregistrate pe plan mondial prin valorificarea cartonului certificat FSC la ambalajele alimentare. In spatele cifrelor se reflecta grija unor natiuni in exploatarea judicioasa a resurselor naturala, in speta a aurului verde. Absenta Romaniei din genul acesta de statistici pare sa nu mai mire pe nimeni. Intr-o tara in care exploatarea irationala a padurilor continua in ciuda semnalelor lansate de mass-media, mentalitatile nu pot fi schimbate peste noapte. Folosirea unor ambalaje din carton certificat FSC in productia alimentara locala pare imposibila in conditiile in care in tara nu avem niciun producator certificat. De fapt exista o singura companie dar obiectul acesteia este pe segmentul mic mobilier si nicidecum pe cel al cartonului. Asadar ca sa produci trebuie sa importi ambalajul. Un ambalaj care si asa are un pret superior cartonului normal. Un nou handicap ce se adauga la pretul si asa destul de ridicat al unor produse. In absenta unor politici guvernamentale pe termen lung menite sa sprijine folosirea unor astfel de ambalaje de catre producatorii romani, intram practic intr-un cerc vicios din care nu ai cum sa scapi.

Pentru companiile producatoare din industria produselor lactate folosirea cartonului certificat FSC ar duce automat la cresterea pretului produselor. Cu alte cuvinte le-ar descalifica din start in fata produselor similare, provenite din tarile vecine. Teoretic, o schimbare de mentalitate ar putea veni dinspre cea de-a doua categorie, cea a produselor soft drinks. Motive ar fi suficiente. Enumeram insa doar trei: abundenta de produse, multinationale puternice cu vechi state de serviciu dar si bugete de marketing de milioane de euro. Si totusi in cadrul categoriei, nu regasim sub brandurile acestora, produse in ambalaje certificate FSC. O simpla scapare sau pur si simplu si aici notiunea de profitabilitate este mai puternica? Sa fie oare un vis prea frumos ca cel putin unul dintre brandurile internationale mari prezente in piata sa aiba in portofoliul sau macar un singur astfel de produs? Greu de spus.

 

Greul cade pe umerii retailerilor

In absenta unei reactii din partea companiilor producatoare, greul pare sa cada pe umerii retailerilor. La nivel mondial pionieratul acestora este incontestabil. Primul ambalaj Tetra Pak cu certificare FSC a fost lansat de catre Sainsbury's in 2007, in Marea Britanie. In prezent, certificarea FSC este aplicata de retaileri si alte companii din 39 de tari, inclusiv China, Statele Unite ale Americii, Canada, America de Sud si in intreaga Europa.

Brandurile private raman asadar parghia principala in lansarea unor produse sub ambalaje FSC. Am relatat in decursul timpului despre initiativele lanturilor de retail in dezvoltarea constanta a unor astfel de produse. Sunt insa mereu aceleasi nume, dovada ca si aici schimbarile de strategie nu se pot face peste noapte, sau cel putin nu pentru o piata precum Romania. Cei care insa si-au facut din aceasta o strategie continua sa ne surprinda placut cu fiecare noua lansare, fie ca e vorba de un articol permanent ori de o actiune in-out. La final, succesul lor poate deveni un element decisiv in diferentierea fata de lanturile concurente.

"Consumatorii sunt din ce in ce mai atenti daca produsele pe care le achizitioneaza sunt prietenoase cu mediul inconjurator", a declarat Taco Kingma, Manager Sustainable Business of Friesland Campina, Benelux.

 

Un prim produs light sub brand KClassic, in categoria soft drinks

Kaufland isi include un prim produs light, in cadrul categoriei soft drinks. Pozitionat sub  brandul principal KClassic produsul se remarca prin ambalajul tip FSC folosit. Inovatiile insa nu se opresc aici. Reteta produsului, bazata pe un continut de fructe de 50% are in componenta suc de mere, suc de morcovi, suc de portocale, suc de ananas, suc de lamaie, suc de grapefruit, suc de maracuja, suc de struguri, suc de kiwi, piure de caise, piure de banane, piure de mango, piure de guave dar si un ameste de 9 vitamine, printre care vitamina C, vitamina E, vitamina B1, vitamina B12, alaturi de un adaos natural de vitamina A.

 

 

 

 

Lidl, suc de portocale sub brandul Vitafit

Chiar daca a fost lansat sub forma unui in-out, pe durata saptamanii ofertelor XXL, sucul de portocale sub brandul privat Vitafit, beneficiaza de un ambalaj in carton certificat FSC.

In plus, calitatea produsului este certificata si de Institutul Fresenius - Germania. Articolul este disponibil in reteaua magazinelor Lidl, in limita stocurilor.

 

 

 

 

 

 

 

Despre ambalajul tip FSC va recomandam sa cititi si:

Eticheta Forest Stewardship Council - 17.11.2011

Ambalaje alimentare cu sigla FSC - 27.03.2012

Suc de portocale, un nou produs Lidl in ambalaj FSC - 15.05.2012

Laptele condensat, o categorie de nisa - 20.06.2012

Cafe Allegro Ice coffee un produs de nisa - 17.07.2012

Sucuri de fructe in ambalaj FSC sub brand Carrefour Kids - 10.09.2012

Nectar de piersici - un nou produs Kaufland in ambalaj FSC - 25.09.2012

Oferta Kaufland: produse fara lactoza - 23.11.2012 

 


Toate actualitatile