Studii de piata

Supermarketul ramane primul format
de magazin modern intrat pe piata romaneasca, in mai 1995, odata cu deschiderea
primului magazin Mega Image. Un an mai tarziu, in iulie, cand Metro inaugura
primul magazin de tip cash&carry, reteaua Mega Image avea deja doua unitati
operationale, ambele in capitala. Abia in 1999 consemnam alte doua intrari de
marca, sub bannerele
citeste mai mult

Etichetat de catre un economist
suedez drept un „Saddam al retailului", Lidl si-a confirmat reputatia
internationala inca de la intrarea sa pe piata romaneasca. O intrare in forta,
prin achizitia retelei Plus, o retea puternica, aflata la acel moment in pozitia de lider
national prin prisma numarului de magazine. Finalizarea rebrandingului si
marcarea oficiala a retailerului german a fost completata printr-o alta
citeste mai mult

In 2001, Romania reprezenta pentru
Grupul Rewe o piata atipica. Asa poate fi interpretata decizia lansarii unui
format unic pe pietele Europei Centrale si de Est. O premiera chiar si pentru
retailer ce nu avea in portofoliul sau de magazine un format asemanator
modelului XXL. Si asta pentru ca Penny Market era cunoscut drept un discounter,
cu o abordare extrem de
citeste mai mult

Oficial discounterii au intrat in
Romania in iunie 2000, data la care Profi, pretentios autointitulat „hard
discounter", deschidea primul sau magazin in Timisoara. Inceputul nu a semanat nici
pe departe cu ceea ce reprezinta astazi canalul discounter, extinderea
conceptului fiind extrem de lenta. Un an mai tarziu, Profi ajungea la 5
magazine, iar in 2002 reteaua sa incheia anul cu 10 unitati, dintre care
citeste mai mult

Metro a fost si ramane un deschizator de drumuri. Chiar si acum, la mai bine de 17 ani de la intrarea sa oficiala in Romania, Metro formeaza obiceiuri de consum si lanseaza trenduri pe piata nationala. Primul sau magazin, deschis in iulie 1996 in Otopeni, a devenit la scurt timp un punct de reper pe harta nationala si in acelasi timp un etalon al comertului modern. 9 ani mai tarziu,
citeste mai mult

Extrem de dinamica, piata nationala a laptelui UHT se afla sub continua presiune venita din partea importurilor. Laptele produs in tarile vecine doboara bariere de pret facand aproape inutila orice reactie din partea producatorilor romani. Pe segmentul brandurilor private, batalia pare castigata definitiv de importuri, dovada ca solutia primului pret ramane o optiune importanta pentru orice retailer.
citeste mai mult

Categoria, ramasa pe nedrept de ani buni la stadiul de nisa, beneficiaza de perseverenta unor producatori autohtoni, hotarati sa schimbe mentalitatea consumatorului roman. O misiune deloc usoara daca stam sa punem in balanta numeroasele abandonuri si delistari aparute in utlimii ani. Rabdarea retailerilor, obisnuiti sa gandeasca prin prisma cifrelor si a procentelor, pare sa fie pusa la
citeste mai mult

Pornita de la stadiul de nisa, categoria s-a dezvoltat intr-un ritm alert in ultimii ani, castigand incet dar sigur in cote de piata. Un trend care se va mentine si in urmatorii ani, dovada prognozele extrem de optimiste pe termen mediu si lung. Evolutia dinamica a categoriei isi trage radacinile si din proiectele de brand privat dezvoltate de catre retaileri. Practic, majoritatea lanturilor internationale
citeste mai mult

„Romania – Piata iaurturilor cu fructe sub brand privat” prezinta imaginea unei categorii extrem de dinamice, cu o crestere accelerata datorata in mare masura proiectelor de brand private dezvoltate de lanturile internationale. Strategii diferite, pe fondul unor lansari pe banda rulanta, aduc in fata consumatorului roman articole diferite, multe cu o mare valoare adaugata. O categorie in care
citeste mai mult

„Romania - Piata apelor cu arome si a energizantelor sub brand privat" prezinta imaginea unor categorii aparent de nisa dar situate pe un trend ascendent. Doua categorii cu strategii diferite, prezente active in retailul modern. Proiectele de brand privat, multe inspirate din brandurile internationale, devin motor de crestere a categoriilor, ca parte activa in trendul pietei. Inovatia, ca factor
citeste mai mult

„Romania - Piata ice tea sub brand privat" prezinta imaginea unei categorii in crestere constanta, dominata de brandurile internationale. Strategiile producatorilor devin sursa de inspiratie in proiectele de brand privat, pe fondul unei atitudini rezervate din partea lanturilor de retail. Fenomenul me-too functioneaza din plin iar lansarile urmeaza timid trendul pietei. Inovatia, ca factor principal in
citeste mai mult

Lucrarea „Romania - Piata smoothie si a sucurilor sub brand privat" reuneste doua categorii prezente astazi in retailul modern. Prima, cea a sucurilor tip smoothie, aflata la inceput de drum, cocheteaza inca cu statutul de nisa. Lanturile de retail care au deschis categoria isi bazeaza strategiile pe sortimentatiile existente in tarile lor de origine. Vorbim de piete mult mai mature, in care
citeste mai mult

Categoria nectarurilor de fructe devine tot mai vizibila, fiind prezenta in aproape toate lanturile de retail. Solutiile abordate de retaileri aduc in fata consumatorului o diversitate de branduri private, de la entry level la premium sau Bio. Produse cu o mare valoare adaugata, dovada clara a adaptarii strategiilor comerciale spre diferentiere si valoare adaugata. Numarul mare de branduri si
citeste mai mult

Prezenta cu mici exceptii in aproape toate lanturile de retail, categoria siropurilor de fructe poate fi considerata o categorie a calitatii, in care notiunea de prim pret este mai greu intalnita. Producatori, romani si straini deopotriva, isi armonizeaza strategiile in produse de calitate, cu o reala valoare adaugata. Intalnim produse unice, provenite de la producatori autohtoni alaturi de retete premium, produse ale
citeste mai mult

Scapata de sub presiunea brandurilor internationale, categoria bauturilor necarbonatate cunoaste o ampla desfasurare de strategii, retailerii mizand aproape in unanimitate pe produse superioare, cu valoare adaugata. Intalnim multe branduri mainstream dar si pozitionari cu tenta clara de premium.
Producatorii romani domina segmentul entry level, fiind solutia perfecta agreata de retaileri pentru
citeste mai mult

Categoria bauturilor carbogazoase poate fi considerata o adevarata mina de aur, prin multitudinea oportunitatilor existente aici. Dupa aproape 15 ani de la aparitia primelor branduri private, dominatia entry level incepe sa paleasca. Ce ce era o arma de temut in mana retailerilor se intoarce acum impotriva lor, lasandu-i practic descoperiti in fata brandurilor internationale. Si asta deoarece, ani la rand, intr-o sincronizare aproape suspecta, lanturile de retail s-au axat pe pret, renuntand in mod deliberat la dezvoltarea unor branduri mainstream. O strategie care lasa practic a dat unda verde brandurilor internationale.
De ce au renuntat retailerii atat de usor la propria lor arma? Pentru ca un brand mainstream poate fi considerat oricand o arma redutabila atunci cand ai cu adevarat o strategie viabila si vrei sa te diferentiezi fata de concurenta. Raspunsul poate veni din analiza strategiilor respectivelor lanturi internationale. O analiza corecta ne obliga sa punem in balanta si bugetele considerabile de marketing aruncate in joc de multinationale. Ceea ce nu face decat sa ingreuneze decizia retailului. Bugete sau branduri private? Eterna dilema a buyerului pus astfel sa aleaga intre un rezultat de moment si o eventuala reusita (in timp) a propriului brand. Nu este asadar de mirare ca piata este astazi dominata de brandurile internationale, ce obtin aici nestingherite profituri considerabile.
Structurata in trei parti, lucrarea prezinta o ampla analiza a categoriei bauturilor carbogazoase sub brand privat existente pe piata romaneasca, fiind incluse totodata si brandurile exclusive ca parte a strategiei lanturilor de retail.
In prima parte, analiza trece practic in revista toate articolele active existente in piata la momentul actual, atat sub branduri private cat si sub branduri eclusive. Descrierea fiecarui articol este insotita de fotografia produsului, impreuna cu detalii despre arome, ambalari si preturi. La fiecare lant de retail sunt prezentate concluzii asupra strategiei existente, fiind semnalate totodata si eventualele oportunitati.
Cea de-a doua parte a lucrarii contine centralizarea articolelor functie de branduri, arome si ambalari, totul fiind prezentat prin grafice si tabele.
Ultima parte, prezinta detaliat articolele delistate sau inlocuite in ultimii ani.
Lucrarea „Romania - Piata bauturilor carbogazoase sub brand privat" reuneste in peste 100 de slideuri observatii de piata culese pe parcursul ultimilor ani, fiind un instrument de lucru util, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail si din productia, importul sau distributia bauturilor carbogazoase.
Culegerea si analiza datelor s-a efectuat la nivel national de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG, fiind inceputa in ianuarie 2012 si actualizata a zi, prin monitorizarea periodica a urmatoarelor lanturi de retail:
Hypermarket: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Real;
Supermarket: Billa, Mega Image, Profi, plus reteaua regionala CBA;
Discounter: Lidl, Penny Market;
Cash&Carry: Metro, Selgros;
Pret: 1350 lei (TVA inclus).
Nota: Intreaga analiza este inscriptionata pe suport DVD, livrarea urmand a fi facuta prin curier, in termen de maxim 48 de ore de la confirmarea platii. Pentru detalii sau comenzi ferme ne puteti contacta la office@brandprivat.ro
citeste mai mult

Lucrarea prezinta promotiile incrucisate derulate in retailul modern, pe sau cu branduri private, incepand din luna mai 2011 si pana la momentul actual.
Clasificarea actiunilor in cinci categorii distincte s-a facut in functie de partile implicate in promotie, fiind evidentiate aici atat cele derulate alaturi de brandurile internationale cat si cele derulate de catre retaileri intre brandurile proprii. Pentru fiecare
citeste mai mult

Structurata
in doua parti distincte, analiza "Abordarea proiectelor de brand privat"
incearca sa identifice cateva dintre parghiile pe care, retaileri si producatori
deopotriva, le au la indemana in stabilirea strategiilor pe termen mediu si
lung.
In
prima sa parte lucrarea prezinta categoriile castigatoare la nivel european in
2011, conform datelor unui studiu Nielsen realizat pentru
citeste mai mult

Intrat in Romania in 2001 cu un prim
magazin la Brasov, Selgros, pe atunci parte a Grupului Rewe a devenit in timp
un jucator important pe piata de retail a Romaniei si in special in cadrul
canalului cash&carry. Evolutia sa aparent constanta, a fost sustinuta
printr-o expansiune solida, reteaua acoperind treptat toate regiunile
geografice ale Romaniei. Chiar daca nu vorbim de o expansiune uniforma,
citeste mai mult

Lucrarea, structurata pe doua parti, prezinta o radiografie a
canalului cash&carry, alaturi de date si indicatori economico-financiari
din activitatea celor doi retaileri.
In prima parte sunt incluse date si informatii utile despre
Romania si cele opt regiuni de dezvoltare ale sale. Date geografice si
demografice, indicatori economici sau date privind ocuparea si structura fortei
de munca atat la
citeste mai mult
« 1 2 3 »