Studii de piata

Pornita de la statutul de nisa, sub-categoria miniprajiturilor pe baza de lapte si-a castigat un loc bine meritat in frigiderele comerciantilor, putine fiind astazi magazinele care nu au listat in sortimentatia permanenta cel putin un astfel de produs. Explicatia acestei reusite se afla ascunsa in sintagma felie de lapte, sintagma ce poate inlocui oricand cu succes formularea mini prajituri pe baza de lapte. Succesul insa nu este unul colectiv ci se datoreaza aproape integral perseverentei cu care
citeste mai mult

Transpusa intr-o formula de artimetica primara, reteta iaurtului cu banane ar suna cam asa: IAURT + BANANE = Iaurt cu banane. Chimia alimentara ne demonstreaza insa odata in plus ca lucrurile simple la prima vedere, sunt mult prea complicate in realitate.
Bananele nu sunt preferatele romanilor. Cel putin nu atunci cand vine vorba de iaurt. Preferam iaurturile cu capsuni, cirese sau mixul de piersica cu fructul pasiunii. Ultimii ani au adus insa o schimbare majora, numarul articolelor crescand semnificativ. Rezultatul se datoreaza
citeste mai mult

Se justifica oare o monitorizare aparte, pe un singur produs? In cazul ayranului, da. Oportunitatea aici este evidenta, ultimele luni aducand in piata cinci branduri noi dar si variatiuni de reteta. In ciuda trendului ascendent, abordarea lanturilor de retail este impartita. Pe de o parte intalnim deschidere totala, in timp ce nume grele ezita inca o abordare directa. Strategii diferite.
citeste mai mult

Extrem de populara printre romani, zacusca este astazi listata in toate lanturile de retail. Si totusi, o eventuala nominalizare a principalelor branduri poate pune in dificultate chiar si un cumparator avizat. Un paradox, perfect explicabil, in conditiile in care categoria nu este sub presiunea brandurilor internationale. Asadar, suficient loc de manevra pentru producatorii autohtoni si
citeste mai mult

In ciuda natalitatii negative inregistrate in ultimele decenii, in Romania mai exista copii. La fel ca si adultii, tanara generatie are nevoi si probleme specifice. Ba mai mult, are nevoie si de o alimentatie sanatoasa, bazata pe retete diferite de cele ale adultilor. Surprizator dar sortimentatia listata astazi de marile lanturi de retail este extrem de saraca. Si cand spunem aceasta nu ne referim la dulciuri sau biscuiti ci la lactate, mezeluri, ba chiar si alimente de baza. In toate aceste categorii produsele pentru copii sunt la stadiul de nisa. Articole putine si,
citeste mai mult

Pe fondul avalansei de produse aparute in categoria cascavalului feliat, provenite practic din aceeasi sursa si ambalate – diferit – sub brandurile lanturilor de retail, am decis sa va prezentam o monitorizare a categoriei, analizand practic fiecare produs listat in ultimele 12 luni in intreg retailul modern.
Prezenta activa in categoria produselor lactate, compania aradeana Lacto Food s-a facut remarcata nu doar prin multitudinea solutiilor entry level puse la dispozitia lanturilor de retail ci si prin modul aparte de abordare a proiectelor de brand
citeste mai mult

E greu sa gasesti astazi o casa in care sa nu se prepare sarmale. Reteta, ale carei radacini se pierd de-a lungul vremii, este parte din traditia populara, beneficiind de aprecierea unanima. Aparitia unor mixuri de condimente pentru sarmale suna asadar ca ceva firesc, producatori si retaileri exploatand deopotriva oportunitatea de piata.
Si totusi, de ce ar cumpara cineva un mix de condimente pentru sarmale?
Un prim raspuns ar fi economia de timp. Mixul gata preparat te ajuta sa economisesti timp, scapand de
citeste mai mult

„Recomandat de brandprivat.ro”* aduce in fata cititorilor o analiza unica pe piata romaneasca, ce pune fata in fata brandurile private cu cele de producator. Lunar, un produs va face obiectul unei adevarate radiografii, in ecuatie intrand toate articolele listate in
citeste mai mult

Cine nu isi aminteste de celebrele conserve de ciuperci MaLing? Importat din China, in primii ani dupa revolutie, brandul a devenit un adevarat etalon al pietei, pastrandu-si ani la rand aproape acelasi nivel de pret, in ciuda inflatiei galopante si a cresterii pretului combustibililor. Cum a fost posibila o astfel de performanta? Reusita nu se afla doar in pretul extrem de mic provenit din indepartata China cat
citeste mai mult

Putem vorbi de o traditie in consumul de popcorn? Cu siguranta da, si asta in ciuda faptului ca dezvoltarea categoriei s-a inregistrat doar in ultimii ani. Practic, in momentul actual nu exista lant de retail care sa nu aiba deschisa categoria. Mai mult, numarul articolelor brand privat este in continua crestere, iar spatiul de raft alocat tinde sa fie extrem de generos. Vorbim asadar de o categorie cu o conotatie
citeste mai mult

Pornita de pe o pozitie de nisa, categoria conservelor de porumb a inregistrat o crestere accelerata in ultimii ani, numarul articolelor sub brand privat crescand exponential. Vecinatatea cu Ungaria, tara aflata in topul mondial al producatorilor de porumb dulce a constituit un avantaj major, multe dintre articolele aparute in piata avand
citeste mai mult

Prezent in 12 tari printr-o retea de 616 hypermarketuri si 759 de supermarketuri, Grupul Auchan a inregistrat la finele lui 2011, o cifra de afaceri de peste 44,4 miliarde euro, in crestere cu peste 4,4% fata de anul precedent. Cea mai importanta contributie la cifra de afaceri a grupului au avut-o tarile din zona Europei Centrale si Asia. Zona in care se situeaza si Romania prin operatiunile
citeste mai mult

A fost Carrefour pe punctul de a parasi Romania?
Parerile sunt si acum impartite desi, in 2012, multe agentii internationale plasau Romania pe lista unui posibil exit Carrefour. La o analiza atenta am inclina sa le dam dreptate. Strategia retailerului se schimbase radical. Dupa inchiderea de la Braila a venit renuntarea la hypermarketul din Arad. O renuntare temporara, daca ar fi sa dam crezare
citeste mai mult

Cel mai mare hypermarket si cel mai mare numar articole listate. Sunt doar doua dintre premierele cu care a surprins Cora, in octombrie 2003, inca din prima sa zi de prezenta pe piata romaneasca. Cu 16,000 m² suprafata comerciala si peste 100,000 de articole listate, asistam la o desfasurare fara precedent pe formatul de hypermarket. Un moment de cotitura in retailul modern ce a dus la
citeste mai mult

De la
deschiderea primului magazin Kaufland in Romania, in octombrie 2005, au trecut
iata aproape noua ani. Daca la momentul respectiv magazinul Colentina aducea o
abordare noua asupra conceptului de hypermarket, bannerul retailerului este
acum printre cele mai populare din Romania. Un castig care, alaturi de pozitia
de lider in clasamentul national al retailerilor nu a venit
citeste mai mult

Intrat in Romania, in martie 2006, cu
un prim magazin la Timisoara, Real a inregistrat in primul sau an de activitate
cea mai rapida expansiune, deschizand 8 hypermarketuri pana la final de 2006,
fara ca vreunul sa fie in Bucuresti. O strategie unica in istoria retailului
romanesc, cu focus pe zona Ardealului, devenita principala piata a
retailerului. Abia un an mai tarziu, in octombrie, se deschidea si
citeste mai mult

2001 Carrefour
2003 Cora
2004 Trident si Pic
2005 Kaufland
2006 Real, Auchan si Spar
Asa poate fi prezentata in cateva
cifre ordinea cronologica in care au intrat pe piata romaneasca de retail,
principalii operatori de hypermarket. O intrare timida am putea spune, pentru
ca la finele lui 2006 in Romania existau doar 42 de hypermarketuri, dintre
care, surpriza, doar 9 erau in capitala. Asadar nici vorba de
citeste mai mult

Dupa aproape 15 ani de la deschiderea primului sau magazin, in februarie 1999, in cartierul bucurestean Titan, reteaua Billa se poate mandri cu o retea nationala ce se apropie de 80 de unitati. In tot acest timp retailerul si-a adaptat strategia din mers, trecand incet de la formatul mare de magazin, cu suprafete de 2000m² spre formatul de proximitate, cu suprafete de 500m² si chiar sub
citeste mai mult

Intr-o intoarcere in timp am putea
spune ca retailul modern a aparut in Romania in mai 1995, odata cu deschiderea
primului magazin Mega Image. Societatea, la acea vreme cu actionariat grec,
aducea in premiera in fata romanilor conceptul de supermarket, cu spatii
comerciale ce se apropiau de 1000m² si cu o oferta sortimentala ce trecea de
9000 de articole.
Perioada respectiva este acum
citeste mai mult

Intrat in Romania in iunie 2000 cu un
prim magazin la Timisoara, Profi ataca hotarat segmentul preturilor mici declarandu-se
din start drept hard discounter. Si pentru ca un hard discounter fara branduri
private suna extrem de ciudat, Profi si-a completat in anii urmatori
sortimentatia proprie cu branduri private, pozitionate sub brandul umbrela
Profi. O abordare interesanta avand in vedere ca
citeste mai mult
«
1 2 3 »