
„Romania - Piata apelor cu arome si a energizantelor sub brand privat" prezinta imaginea unor categorii aparent de nisa dar situate pe un trend ascendent. Doua categorii cu strategii diferite, prezente active in retailul modern. Proiectele de brand privat, multe inspirate din brandurile internationale, devin motor de crestere a categoriilor, ca parte activa in trendul pietei. Inovatia, ca factor
citeste mai mult

„Romania - Piata ice tea sub brand privat" prezinta imaginea unei categorii in crestere constanta, dominata de brandurile internationale. Strategiile producatorilor devin sursa de inspiratie in proiectele de brand privat, pe fondul unei atitudini rezervate din partea lanturilor de retail. Fenomenul me-too functioneaza din plin iar lansarile urmeaza timid trendul pietei. Inovatia, ca factor principal in
citeste mai mult

Lucrarea „Romania - Piata smoothie si a sucurilor sub brand privat" reuneste doua categorii prezente astazi in retailul modern. Prima, cea a sucurilor tip smoothie, aflata la inceput de drum, cocheteaza inca cu statutul de nisa. Lanturile de retail care au deschis categoria isi bazeaza strategiile pe sortimentatiile existente in tarile lor de origine. Vorbim de piete mult mai mature, in care
citeste mai mult

Categoria nectarurilor de fructe devine tot mai vizibila, fiind prezenta in aproape toate lanturile de retail. Solutiile abordate de retaileri aduc in fata consumatorului o diversitate de branduri private, de la entry level la premium sau Bio. Produse cu o mare valoare adaugata, dovada clara a adaptarii strategiilor comerciale spre diferentiere si valoare adaugata. Numarul mare de branduri si
citeste mai mult

Prezenta cu mici exceptii in aproape toate lanturile de retail, categoria siropurilor de fructe poate fi considerata o categorie a calitatii, in care notiunea de prim pret este mai greu intalnita. Producatori, romani si straini deopotriva, isi armonizeaza strategiile in produse de calitate, cu o reala valoare adaugata. Intalnim produse unice, provenite de la producatori autohtoni alaturi de retete premium, produse ale
citeste mai mult

Scapata de sub presiunea brandurilor internationale, categoria bauturilor necarbonatate cunoaste o ampla desfasurare de strategii, retailerii mizand aproape in unanimitate pe produse superioare, cu valoare adaugata. Intalnim multe branduri mainstream dar si pozitionari cu tenta clara de premium.
Producatorii romani domina segmentul entry level, fiind solutia perfecta agreata de retaileri pentru
citeste mai mult

Categoria bauturilor carbogazoase poate fi considerata o adevarata mina de aur, prin multitudinea oportunitatilor existente aici. Dupa aproape 15 ani de la aparitia primelor branduri private, dominatia entry level incepe sa paleasca. Ce ce era o arma de temut in mana retailerilor se intoarce acum impotriva lor, lasandu-i practic descoperiti in fata brandurilor internationale. Si asta deoarece, ani la rand, intr-o sincronizare aproape suspecta, lanturile de retail s-au axat pe pret, renuntand in mod deliberat la dezvoltarea unor branduri mainstream. O strategie care lasa practic a dat unda verde brandurilor internationale.
De ce au renuntat retailerii atat de usor la propria lor arma? Pentru ca un brand mainstream poate fi considerat oricand o arma redutabila atunci cand ai cu adevarat o strategie viabila si vrei sa te diferentiezi fata de concurenta. Raspunsul poate veni din analiza strategiilor respectivelor lanturi internationale. O analiza corecta ne obliga sa punem in balanta si bugetele considerabile de marketing aruncate in joc de multinationale. Ceea ce nu face decat sa ingreuneze decizia retailului. Bugete sau branduri private? Eterna dilema a buyerului pus astfel sa aleaga intre un rezultat de moment si o eventuala reusita (in timp) a propriului brand. Nu este asadar de mirare ca piata este astazi dominata de brandurile internationale, ce obtin aici nestingherite profituri considerabile.
Structurata in trei parti, lucrarea prezinta o ampla analiza a categoriei bauturilor carbogazoase sub brand privat existente pe piata romaneasca, fiind incluse totodata si brandurile exclusive ca parte a strategiei lanturilor de retail.
In prima parte, analiza trece practic in revista toate articolele active existente in piata la momentul actual, atat sub branduri private cat si sub branduri eclusive. Descrierea fiecarui articol este insotita de fotografia produsului, impreuna cu detalii despre arome, ambalari si preturi. La fiecare lant de retail sunt prezentate concluzii asupra strategiei existente, fiind semnalate totodata si eventualele oportunitati.
Cea de-a doua parte a lucrarii contine centralizarea articolelor functie de branduri, arome si ambalari, totul fiind prezentat prin grafice si tabele.
Ultima parte, prezinta detaliat articolele delistate sau inlocuite in ultimii ani.
Lucrarea „Romania - Piata bauturilor carbogazoase sub brand privat" reuneste in peste 100 de slideuri observatii de piata culese pe parcursul ultimilor ani, fiind un instrument de lucru util, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail si din productia, importul sau distributia bauturilor carbogazoase.
Culegerea si analiza datelor s-a efectuat la nivel national de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG, fiind inceputa in ianuarie 2012 si actualizata a zi, prin monitorizarea periodica a urmatoarelor lanturi de retail:
Hypermarket: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Real;
Supermarket: Billa, Mega Image, Profi, plus reteaua regionala CBA;
Discounter: Lidl, Penny Market;
Cash&Carry: Metro, Selgros;
Pret: 1350 lei (TVA inclus).
Nota: Intreaga analiza este inscriptionata pe suport DVD, livrarea urmand a fi facuta prin curier, in termen de maxim 48 de ore de la confirmarea platii. Pentru detalii sau comenzi ferme ne puteti contacta la office@brandprivat.ro
citeste mai mult