
Prezent in 12 tari printr-o retea de 616 hypermarketuri si 759 de supermarketuri, Grupul Auchan a inregistrat la finele lui 2011, o cifra de afaceri de peste 44,4 miliarde euro, in crestere cu peste 4,4% fata de anul precedent. Cea mai importanta contributie la cifra de afaceri a grupului au avut-o tarile din zona Europei Centrale si Asia. Zona in care se situeaza si Romania prin operatiunile
citeste mai mult

A fost Carrefour pe punctul de a parasi Romania?
Parerile sunt si acum impartite desi, in 2012, multe agentii internationale plasau Romania pe lista unui posibil exit Carrefour. La o analiza atenta am inclina sa le dam dreptate. Strategia retailerului se schimbase radical. Dupa inchiderea de la Braila a venit renuntarea la hypermarketul din Arad. O renuntare temporara, daca ar fi sa dam crezare
citeste mai mult

Cel mai mare hypermarket si cel mai mare numar articole listate. Sunt doar doua dintre premierele cu care a surprins Cora, in octombrie 2003, inca din prima sa zi de prezenta pe piata romaneasca. Cu 16,000 m² suprafata comerciala si peste 100,000 de articole listate, asistam la o desfasurare fara precedent pe formatul de hypermarket. Un moment de cotitura in retailul modern ce a dus la
citeste mai mult

De la
deschiderea primului magazin Kaufland in Romania, in octombrie 2005, au trecut
iata aproape noua ani. Daca la momentul respectiv magazinul Colentina aducea o
abordare noua asupra conceptului de hypermarket, bannerul retailerului este
acum printre cele mai populare din Romania. Un castig care, alaturi de pozitia
de lider in clasamentul national al retailerilor nu a venit
citeste mai mult

Intrat in Romania, in martie 2006, cu
un prim magazin la Timisoara, Real a inregistrat in primul sau an de activitate
cea mai rapida expansiune, deschizand 8 hypermarketuri pana la final de 2006,
fara ca vreunul sa fie in Bucuresti. O strategie unica in istoria retailului
romanesc, cu focus pe zona Ardealului, devenita principala piata a
retailerului. Abia un an mai tarziu, in octombrie, se deschidea si
citeste mai mult

2001 Carrefour
2003 Cora
2004 Trident si Pic
2005 Kaufland
2006 Real, Auchan si Spar
Asa poate fi prezentata in cateva
cifre ordinea cronologica in care au intrat pe piata romaneasca de retail,
principalii operatori de hypermarket. O intrare timida am putea spune, pentru
ca la finele lui 2006 in Romania existau doar 42 de hypermarketuri, dintre
care, surpriza, doar 9 erau in capitala. Asadar nici vorba de
citeste mai mult

Dupa aproape 15 ani de la deschiderea primului sau magazin, in februarie 1999, in cartierul bucurestean Titan, reteaua Billa se poate mandri cu o retea nationala ce se apropie de 80 de unitati. In tot acest timp retailerul si-a adaptat strategia din mers, trecand incet de la formatul mare de magazin, cu suprafete de 2000m² spre formatul de proximitate, cu suprafete de 500m² si chiar sub
citeste mai mult

Intr-o intoarcere in timp am putea
spune ca retailul modern a aparut in Romania in mai 1995, odata cu deschiderea
primului magazin Mega Image. Societatea, la acea vreme cu actionariat grec,
aducea in premiera in fata romanilor conceptul de supermarket, cu spatii
comerciale ce se apropiau de 1000m² si cu o oferta sortimentala ce trecea de
9000 de articole.
Perioada respectiva este acum
citeste mai mult

Intrat in Romania in iunie 2000 cu un
prim magazin la Timisoara, Profi ataca hotarat segmentul preturilor mici declarandu-se
din start drept hard discounter. Si pentru ca un hard discounter fara branduri
private suna extrem de ciudat, Profi si-a completat in anii urmatori
sortimentatia proprie cu branduri private, pozitionate sub brandul umbrela
Profi. O abordare interesanta avand in vedere ca
citeste mai mult

Supermarketul ramane primul format
de magazin modern intrat pe piata romaneasca, in mai 1995, odata cu deschiderea
primului magazin Mega Image. Un an mai tarziu, in iulie, cand Metro inaugura
primul magazin de tip cash&carry, reteaua Mega Image avea deja doua unitati
operationale, ambele in capitala. Abia in 1999 consemnam alte doua intrari de
marca, sub bannerele
citeste mai mult

Etichetat de catre un economist
suedez drept un „Saddam al retailului", Lidl si-a confirmat reputatia
internationala inca de la intrarea sa pe piata romaneasca. O intrare in forta,
prin achizitia retelei Plus, o retea puternica, aflata la acel moment in pozitia de lider
national prin prisma numarului de magazine. Finalizarea rebrandingului si
marcarea oficiala a retailerului german a fost completata printr-o alta
citeste mai mult

In 2001, Romania reprezenta pentru
Grupul Rewe o piata atipica. Asa poate fi interpretata decizia lansarii unui
format unic pe pietele Europei Centrale si de Est. O premiera chiar si pentru
retailer ce nu avea in portofoliul sau de magazine un format asemanator
modelului XXL. Si asta pentru ca Penny Market era cunoscut drept un discounter,
cu o abordare extrem de
citeste mai mult

Oficial discounterii au intrat in
Romania in iunie 2000, data la care Profi, pretentios autointitulat „hard
discounter", deschidea primul sau magazin in Timisoara. Inceputul nu a semanat nici
pe departe cu ceea ce reprezinta astazi canalul discounter, extinderea
conceptului fiind extrem de lenta. Un an mai tarziu, Profi ajungea la 5
magazine, iar in 2002 reteaua sa incheia anul cu 10 unitati, dintre care
citeste mai mult

Metro a fost si ramane un deschizator de drumuri. Chiar si acum, la mai bine de 17 ani de la intrarea sa oficiala in Romania, Metro formeaza obiceiuri de consum si lanseaza trenduri pe piata nationala. Primul sau magazin, deschis in iulie 1996 in Otopeni, a devenit la scurt timp un punct de reper pe harta nationala si in acelasi timp un etalon al comertului modern. 9 ani mai tarziu,
citeste mai mult

Intrat in Romania in 2001 cu un prim
magazin la Brasov, Selgros, pe atunci parte a Grupului Rewe a devenit in timp
un jucator important pe piata de retail a Romaniei si in special in cadrul
canalului cash&carry. Evolutia sa aparent constanta, a fost sustinuta
printr-o expansiune solida, reteaua acoperind treptat toate regiunile
geografice ale Romaniei. Chiar daca nu vorbim de o expansiune uniforma,
citeste mai mult

Lucrarea, structurata pe doua parti, prezinta o radiografie a
canalului cash&carry, alaturi de date si indicatori economico-financiari
din activitatea celor doi retaileri.
In prima parte sunt incluse date si informatii utile despre
Romania si cele opt regiuni de dezvoltare ale sale. Date geografice si
demografice, indicatori economici sau date privind ocuparea si structura fortei
de munca atat la
citeste mai mult