English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Studii de piata » Retail

Profil de retailer - Auchan

Prezent in 12 tari printr-o retea de 616 hypermarketuri si 759 de supermarketuri, Grupul Auchan a inregistrat la finele lui 2011, o cifra de afaceri de peste 44,4 miliarde euro, in crestere cu peste 4,4% fata de anul precedent. Cea mai importanta contributie la cifra de afaceri a grupului au avut-o tarile din zona Europei Centrale si Asia. Zona in care se situeaza si Romania prin operatiunile citeste mai mult

Profil de retailer - Carrefour

A fost Carrefour pe punctul de a parasi Romania? Parerile sunt si acum impartite desi, in 2012, multe agentii internationale plasau Romania pe lista unui posibil exit Carrefour. La o analiza atenta am inclina sa le dam dreptate. Strategia retailerului se schimbase radical. Dupa inchiderea de la Braila a venit renuntarea la hypermarketul din Arad. O renuntare temporara, daca ar fi sa dam crezare citeste mai mult

Profil de retailer - Cora

Cel mai mare hypermarket si cel mai mare numar articole listate. Sunt doar doua dintre premierele cu care a surprins Cora, in octombrie 2003, inca din prima sa zi de prezenta pe piata romaneasca. Cu 16,000 m² suprafata comerciala si peste 100,000 de articole listate, asistam la o desfasurare fara precedent pe formatul de hypermarket. Un moment de cotitura in retailul modern ce a dus la citeste mai mult

Profil de retailer - Kaufland

De la deschiderea primului magazin Kaufland in Romania, in octombrie 2005, au trecut iata aproape noua ani. Daca la momentul respectiv magazinul Colentina aducea o abordare noua asupra conceptului de hypermarket, bannerul retailerului este acum printre cele mai populare din Romania. Un castig care, alaturi de pozitia de lider in clasamentul national al retailerilor nu a venit citeste mai mult

Profil de retailer - Real

Intrat in Romania, in martie 2006, cu un prim magazin la Timisoara, Real a inregistrat in primul sau an de activitate cea mai rapida expansiune, deschizand 8 hypermarketuri pana la final de 2006, fara ca vreunul sa fie in Bucuresti. O strategie unica in istoria retailului romanesc, cu focus pe zona Ardealului, devenita principala piata a retailerului. Abia un an mai tarziu, in octombrie, se deschidea si citeste mai mult

Romania - Canalul hypermarket

2001 Carrefour 2003 Cora 2004 Trident si Pic 2005 Kaufland 2006 Real, Auchan si Spar   Asa poate fi prezentata in cateva cifre ordinea cronologica in care au intrat pe piata romaneasca de retail, principalii operatori de hypermarket. O intrare timida am putea spune, pentru ca la finele lui 2006 in Romania existau doar 42 de hypermarketuri, dintre care, surpriza, doar 9 erau in capitala. Asadar nici vorba de citeste mai mult

Profil de retailer - Billa

Dupa aproape 15 ani de la deschiderea primului sau magazin, in februarie 1999, in cartierul bucurestean Titan, reteaua Billa se poate mandri cu o retea nationala ce se apropie de 80 de unitati. In tot acest timp retailerul si-a adaptat strategia din mers, trecand incet de la formatul mare de magazin, cu suprafete de 2000m² spre formatul de proximitate, cu suprafete de 500m² si chiar sub citeste mai mult

Profil de retailer - Mega Image

Intr-o intoarcere in timp am putea spune ca retailul modern a aparut in Romania in mai 1995, odata cu deschiderea primului magazin Mega Image. Societatea, la acea vreme cu actionariat grec, aducea in premiera in fata romanilor conceptul de supermarket, cu spatii comerciale ce se apropiau de 1000m² si cu o oferta sortimentala ce trecea de 9000 de articole. Perioada respectiva este acum citeste mai mult

Profil de retailer - Profi

Intrat in Romania in iunie 2000 cu un prim magazin la Timisoara, Profi ataca hotarat segmentul preturilor mici declarandu-se din start drept hard discounter. Si pentru ca un hard discounter fara branduri private suna extrem de ciudat, Profi si-a completat in anii urmatori sortimentatia proprie cu branduri private, pozitionate sub brandul umbrela Profi. O abordare interesanta avand in vedere ca citeste mai mult

Romania - Canalul supermarket

Supermarketul ramane primul format de magazin modern intrat pe piata romaneasca, in mai 1995, odata cu deschiderea primului magazin Mega Image. Un an mai tarziu, in iulie, cand Metro inaugura primul magazin de tip cash&carry, reteaua Mega Image avea deja doua unitati operationale, ambele in capitala. Abia in 1999 consemnam alte doua intrari de marca, sub bannerele citeste mai mult

Profil de retailer - Lidl

Etichetat de catre un economist suedez drept un „Saddam al retailului", Lidl si-a confirmat reputatia internationala inca de la intrarea sa pe piata romaneasca. O intrare in forta, prin achizitia retelei Plus, o retea puternica, aflata la acel moment in pozitia de lider national prin prisma numarului de magazine. Finalizarea rebrandingului si marcarea oficiala a retailerului german a fost completata printr-o alta citeste mai mult

Profil de retailer - Penny Market

In 2001, Romania reprezenta pentru Grupul Rewe o piata atipica. Asa poate fi interpretata decizia lansarii unui format unic pe pietele Europei Centrale si de Est. O premiera chiar si pentru retailer ce nu avea in portofoliul sau de magazine un format asemanator modelului XXL. Si asta pentru ca Penny Market era cunoscut drept un discounter, cu o abordare extrem de citeste mai mult

Romania - Canalul discounter

Oficial discounterii au intrat in Romania in iunie 2000, data la care Profi, pretentios autointitulat „hard discounter", deschidea primul sau magazin in Timisoara. Inceputul nu a semanat nici pe departe cu ceea ce reprezinta astazi canalul discounter, extinderea conceptului fiind extrem de lenta. Un an mai tarziu, Profi ajungea la 5 magazine, iar in 2002 reteaua sa incheia anul cu 10 unitati, dintre care citeste mai mult

Profil de retailer - Metro

Metro a fost si ramane un deschizator de drumuri. Chiar si acum, la mai bine de 17 ani de la intrarea sa oficiala in Romania, Metro formeaza obiceiuri de consum si lanseaza trenduri pe piata nationala. Primul sau magazin, deschis in iulie 1996 in Otopeni, a devenit la scurt timp un punct de reper pe harta nationala si in acelasi timp un etalon al comertului modern. 9 ani mai tarziu, citeste mai mult

Profil de retailer - Selgros

Intrat in Romania in 2001 cu un prim magazin la Brasov, Selgros, pe atunci parte a Grupului Rewe a devenit in timp un jucator important pe piata de retail a Romaniei si in special in cadrul canalului cash&carry. Evolutia sa aparent constanta, a fost sustinuta printr-o expansiune solida, reteaua acoperind treptat toate regiunile geografice ale Romaniei. Chiar daca nu vorbim de o expansiune uniforma, citeste mai mult

Romania - Canalul cash and carry

Lucrarea, structurata pe doua parti, prezinta o radiografie a canalului cash&carry, alaturi de date si indicatori economico-financiari din activitatea celor doi retaileri. In prima parte sunt incluse date si informatii utile despre Romania si cele opt regiuni de dezvoltare ale sale. Date geografice si demografice, indicatori economici sau date privind ocuparea si structura fortei de munca atat la citeste mai mult