English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Strategie vs. Ambitie. OMV Petrom si Auchan Retail isi propun sa schimbe comertul de proximitate

12/04/2017 12:39

Printr-un comunicat de presa, transmis simultan in limbile romana si franceza, OMV Petrom si Auchan Retail si-au anuntat intentia de a deschide magazine de proximitate in cadrul statiilor Petrom din Romania. Decizia a facut deja inconjurul lumii, in ciuda faptului ca nu se cunosc prea multe amanunte. Ferindu-se parca de ochii curiosilor, partile au incercat timid sa ofere explicatii, evitand cu abilitate punctele sensibile.

"Aceasta initiativa este un pas înainte pentru implementarea Strategiei Actualizate 2021+  a OMV Petrom, care pune accent pe cresterea ofertei si pe îmbunatatirea experientei clientilor", a declarat Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom.

„Aceasta cooperare pe scara larga, care va demara printr-un proiect pilot de calibrare, se înscrie în ambitia Auchan de a fi o companie de retail multiformat”, declara Ionut Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.

Putine sunt companiile care pot afisa strategii solide pe termen mediu si chiar lung. La capitolul acesta OMV Petrom are cu se mandri, proiectiile sale avand iata, bataie in timp. De cealalta parte, Auchan Retail mizeaza pe ambitie, in dorinta de a fi o companie multiformat. Cat de sanatoasa este aceasta ambitie vom vedea in urmatoarele luni sau ani.

 

Din start, prezenta Auchan Retail in acest parteneriat este o surpriza, rivalii de la Carrefour avand o experienta superioara in gestionarea magazinelor de proximitate din benzinarii. Abordarea retailerului este o alta surpriza. In tarile vest-europene, retailerii si-au dezvoltat propriile lanturi de benzinarii, punand in acest mod presiune pe firmele distribuitoare de combustibil. Economia de piata functioneaza, generand astfel o concurenta utila, cu impact direct asupra pretului. Cu alte cuvinte, presiunea pusa de retaileri tine in frau pretul litrului de benzina, in beneficiul consumatorului final. Se intampla insa in Franta, Anglia, Belgia, Spania... In Romania, Auchan schimba regulile jocului, si bate cu jalba-n bat la poarta OMV Petrom, dornic sa devina chirias in niste spatii pe care nu stie inca daca le poate gestiona. Suntem oare condamnati sa asistam la o eterna disputa pe pret doar la lapte, carne, ulei, zahar sau faina? Sa speram ca nu, iar mutarea facuta de Auchan sa trezeasca la viata concurenta. In definitiv, Carrefour exploateaza deja de ani buni o statie de benzina in zona Chiajna, la iesirea pe A1 si poate cine stie, panouri precum cel de la intersectia cu soseaua de centura a capitalei vom gasi cat de curand in toata tara.

 

100% clienti multumiti!

„Nu în ultimul rând, prin intermediul acestui proiect ambitios, atât Auchan cât si Petrom vizeaza un obiectiv comun: 100% clienti multumiti.” Afirmatia – extrem de indrazneata - ii apartine directorului general Auchan Retail România. Cu mai multa experienta, convinsi ca nu exista retailer care sa aiba 100% clienti multumiti, sefii din centrala franceza cenzureaza procentul, decretand sec: „Ce projet ambitieux répond à un objectif commun à Petrom et Auchan Retail, celui de satisfaire leurs clients.” Voila! Ca va mieux, maintenant c’ést une autre chose...

 

Ce va fi?

Desi OMV Petrom si Auchan Retail nu au fost prea comunicativi, comunicatul de presa „scapa” totusi cateva mici detalii. Pana la finele anului vor fi deschise 15 magazine MyAuchan. O „etapa pilot ce va fi utila celor doi parteneri pentru adaptarea serviciilor si ofertei în vederea unei eventuale extinderi la scara larga a proiectului”. Asadar nimic nu e sigur, functie de rezultate urmand a se decide eventuala extindere a proiectului. Magazinele din benzinarii vor fi remodelate conform standardelor MyAuchan (?). Sortimentatie extinsa, cu peste 4500 de articole printre care multe sub brandurile private Auchan. Fata de produsele pe care ne-am obisnuit sa le vedem acum pe rafturile micutelor magazine Viva, vom gasi in plus carne proaspata, paine (in varianta in limba franceza a comunicatului de presa) sau legume-fructe. Intr-un cuvant, aproape de toate. Zona caselor de marcat va fi comuna, clientii platind intr-un singur loc atat benzina cat si carnea proaspata sau legumele. Cat despre preturi, suntem asigurati la unison ca vor fi „accesibile”, formatul de magazin generand astfel o „experienta unica de cumparare”. Acum, daca stam bine sa ne gandim, pentru clientii OMV Petrom, un pret „accesibil” este si acum din moment ce multi platesc fara sa clipeasca 12-15 lei pentru un sandwich sau 3,49 lei pentru un Pepsi la 500ml. Cert este ca abordarea actuala va schimba din temelii comertul de proximitate, ducand intr-un final la formarea unui nou tip de consumator.

ec. Florin Frasineanu

 

 

 

 


Toate actualitatile