English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Kefirul caucazian revine pe piata romaneasca, sub brandul privat CBA

18/01/2016 18:53

Plasata oarecum in afara standardelor nationale datorita procentului redus de grasime (2,5%), reteta kefirului caucazian putea fi gasita in piata datorita unei portite in legislatia nationala. Prezent intial sub brandul Clever, in urma parteneriatului dintre Billa Romania si Sole Mizo Ungaria, articolul a disparut pentru o vreme, retailerul optand pentru retetele autohtone, pozitionate sub brandul sau mainstream.

Ei bine, avem o veste buna pentru fanii kefirului caucazian. Reteta a aparut din nou pe piata romaneasca, gratie unei preluari sub brand privat din sortimentatia maghiara a retelei CBA, productia ei fiind girata si acum de Sole Mizo Ungaria. Din pacate articolul poate fi gasit doar in zona Ardealului, in magazinele ce fac parte din reteaua CBA Nord-Vest.

 

Nota brandprivat.ro - Celor interesati le recomandam lucrarea „Romania - Piata chefir, sana, lapte batut si ayran", o ampla analiza a categoriei ce poate fi achizitionata de pe site-ul nostru din sectiunea speciala rezervata (aici). Pornita de la stadiul de nisa, categoria s-a dezvoltat intr-un ritm alert in ultimii ani, castigand incet dar sigur in cote de piata. Un trend care se va mentine si in urmatorii ani, dovada prognozele extrem de optimiste pe termen mediu si lung. Evolutia dinamica a categoriei isi trage radacinile si din proiectele de brand privat dezvoltate de catre retaileri. Practic, majoritatea lanturilor internationale de retail prezente astazi in Romania si-au lansat articole sub branduri private, functie si de propriile strategii comerciale. Un model care a fost preluat in timp si de companiile internationale ce si-au inclus astfel de articole in sortimentatie.

 

Lucrarea „Romania - Piata chefir, sana, lapte batut si ayran" prezinta o imagine ampla a categoriei, fiind analizate aici nu doar brandurile private ci si brandurile de producator si strategiile ce stau in spatele acestora. Motorul de crestere il reprezinta insa brandurile private, majoritatea articolelor fiind produse de companii autohtone. Oportunitatea deschisa in fata companiilor romanesti a dus la o concentrare a pietei, in mana catorva companii producatoare. Asistam la o aparenta incarcare a acestora, dovada si numarul mare de articole aflate astazi in lanturile de retail. Momentul poate echivala cu un inceput de schimbare in raportul de forte existent in piata si implicit cu aparitia unor viitori lideri. Pe de alta parte, ultimele luni au consemnat o schimbare in strategia lanturilor de retail, cu o inclinare clara spre repozitionarea categoriei. Se tinde spre valoare adaugata ca principala sursa de diferentiere in fata competitiei dar si ca un viitor motor in generarea profitabilitatii. Jocurile nu sunt insa facute si oportunitati exista in continuare. Vor reusi oare, producatori si retaileri deopotriva sa le identifice si mai ales sa isi adapteze strategiile viitoare functie de acestea? Raspunsul il vom afla cu siguranta impreuna, in urmatoarele luni.

 

Lucrarea „Romania - Piata chefir, sana, lapte batut si ayran" este o baza completa de date, cu numeroase fotografii, grafice si tabele, centralizate la momentul actual. Un instrument de lucru util si profesionist, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail dar si pentru cei care astazi produc, distribuie sau importa astfel de produse.

 

Culegerea si analiza datelor s-a efectuat la nivel national de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG, fiind inceputa in decembrie 2011, prin monitorizarea periodica a urmatoarelor lanturi de retail:

  • Hypermarket: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Real;
  • Supermarket: Billa, Carrefour Market, Carrefour Express, Mega Image, Profi;
  • Discounter: Lidl, Penny Market;
  • Cash&Carry: Metro; Selgros;
  • Retele locale: CBA, Luca, Merkur, Unicarm;

 

 


Toate actualitatile