English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Kaufland: Schimbare de strategie in categoria ice tea, pe fondul unei lichidari de stocuri externe

17/07/2017 18:17

Extindere sortimentala pe categoria ice tea odata cu lansarea unei noi linii sub brandul mainstream. Produsa in Cehia, noua linie KClassic aduce trei retete de ice tea, pe langa clasicele arome de piersica si lamaie, fiind listata in premiera si o reteta de ceai verde cu lamaie. Sortimenatia categoriei urca la sase articole, repartizate sub doua branduri, cu actiune atat pe entry level cat si pe mainstream. Kaufland ramane astfel unul dintre putinii retaileri care se incumeta sa mai parieze pe propriile sale forte, intr-o incercare de contracarare a brandurilor internationale.

 

De ce ar lista Kaufland un al doilea brand in categoria ice tea?

Desi la prima vedere s-ar parea ca asistam la o schimbare de strategie, construita pe profilul consumatorului roman, analiza celor trei noi articole ridica unele semne de intrebare. Fiind vorba de importuri, produsele au aplicate etichete cu traducere in limba romana; lucru mai rar la Kaufland si in special pe brandul mainstream. Calitatea ambalajului este si ea sub standardele brandului KClassic. Plastic moale, ce greu sta in pozitie verticala. E adevarat, exista si garantia oferita de retailer, cei care nu apreciaza produsele KClassic le pot returna fara prea multe explicatii. Cireasa de pe tort apare insa la termenul de valabilitate. Daca pentru variantele  piersica si lamaie termenul este oarecum acceptabil, reteta de ceai verde cu lamaie are un termen de valabilitate extrem de scurt, data de expirare inscriptionata pe ambalaj fiind 30 septembrie 2017.

Se contureaza asadar scenariul unei lichidari de stoc prin intermediul magazinelor din Romania. Produsa in Cehia, linia de ice tea KClassic este comercializata prin retelele Kaufland din Cehia, Croatia, Polonia si Slovacia. Nu este exclus ca una dintre aceste patru tari sa aiba stocuri pe cele trei produse, motiv pentru care s-a luat decizia listarii lor si in Romania, magazinele autohtone fiind un important generator de volume. Nici scenariul unor suprastocuri la producator nu este de neglijat, varianta ce ar conduce spre un forecast extrem de optimist, fara o cunoastere reala a pietei.

ec. Florin Frasineanu

 

Nota brandprivat.ro - Pe site-ul nostru, in sectiunea rezervata studiilor de piata, puteti gasi o ampla lucrare dedicata brandurilor private prezente in categoria ice tea. O baza completa de date a ultimelor trei ani, cu numeroase fotografii, grafice si tabele, centralizate la momentul actual si realizata de catre Sales Consulting, societate specializata in analiza si monitorizarea pietei. Un instrument de lucru util si profesionist, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail dar si pentru cei care astazi produc, distribuie sau importa astfel de produse (aici). 

 


Toate actualitatile