English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Finantele au identificat 9 contribuabili mari din comertul cu amanuntul care au practicat publicitate înselatoare

07/07/2017 16:23

Intr-un comunicat transmis de agentia Agerpres*, Ministerul Finantelor Publice prin Directia Generala a Finantelor Publice (DGRFP) arata cu degetul spre strategiile inselatoare de publicitate, derulate de marile lanturi de retail. Cum in Ministerul Finantelor Publice functiile pot fi pierdute de la o ora la alta, limbajul de lemn in care este redactat respectivul comunicat de presa nu mai mira pe nimeni. Nu exista vinovati, nu sunt mentionate branduri sau nume de companii. Sanctiunile aplicate sunt si ele hilare, „pentru 19 dintre societati, în urma cercetarilor efectuate, au fost încheiate procese verbale de constatare si sanctionare a contraventiei cu avertisment/amenda...”.

Cei care stiu sa citeasca printre randuri, pot descoperi printre sloganurile enuntate si autorii. Absenta unui cadru legislativ face ca publicitatea inselatoare sa fie folosita tot mai frecvent, inclusiv de marile lanturi internationale active pe segmentul FMCG.

 

*Comunicat Agerpres:

Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) a identificat noua mari contribuabili din comertul cu amanuntul care au practicat publicitate înselatoare sau comparativa interzisa, în primul trimestru din acest an, reiese dintr-un document al Ministerului Finantelor Publice (MFP).

"Pentru trimestrul I al anului 2017 au fost supuse verificarii un numar de 447 societati, din care 17 mari contribuabili, selectate în ordine descrescatoare a cifrei de afaceri, care au ca activitate principala 'Comert cu amanuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominanta de produse alimentare, bauturi si tutun'. Au fost identificate mesaje publicitare, pentru care exista premisele încalcarii prevederilor Legii nr. 158/2008, în 20 de cazuri, dintre acestea noua societati fiind mari contribuabili. Pentru 19 dintre societati, în urma cercetarilor efectuate, au fost încheiate procese verbale de constatare si sanctionare a contraventiei cu avertisment/amenda, iar pentru una din societati s-a constatat neîncalcarea legislatiei în domeniu", mentioneaza sursa citata.

Ministerul Finantelor are în derulare Programul de verificare privind posibile fapte de publicitate înselatoare si publicitate comparativa interzisa.

"Pentru punerea în aplicare a acestui program au fost implicate compartimentele specializate de ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate din cadrul Directia Generala Regionala a Finantelor Publice. Verificarea campaniilor publicitare s-a realizat prin verificarea pe teren, la fata locului, a panourilor publicitare/bannerelor, brosurilor, pliantelor, monitorizarea presei si prin verificarea campaniilor online", mentioneaza sursa citata.

Institutia a identificat mesaje publicitare de genul 'Unde mai cumperi atât de ieftin? La ... diferenta e în buzunarul tau', 'Cele mai bune preturi', 'Produse de cea mai buna calitate','Cea mai variata gama de produse' si 'Doar în magazinele ... ai cele mai bune oferte!', 'cel mai bun pret' sau "cel mai ieftin doar pentru tine".

 

Va recomandam sa cititi si:

Carrefour: „Suntem cei mai ieftini din oras" - 06/10/2014  

Reclama mincinoasa, mascata intr-o HiperOferta Cora - 22/06/2017

 


Toate actualitatile