English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Dupa 17 ani de prezenta pe piata romaneasca, Billa intra pe pierdere

29/05/2017 07:12

In lunga sa prezenta romaneasca, Billa a incheiat pe pierdere doar in anul intrarii sale in Romania. Era insa 1999, iar retailerul avea la final de an doar doua magazine: Bucuresti Titan (deschis in luna februarie) si Constanta, deschis in primele zile ale lunii decembrie. Incepand cu anul urmator, reteaua a intrat pe profit, Billa fiind astfel primul retailer care a reusit sa devina profitabil din al doilea an de la intrarea pe piata romaneasca. Chiar daca au existat fluctuatii, seria rezultatelor pozitive a continuat. Trecerea sub bannerul Carrefour modifica insa radical situatia. Billa termina 2016 pe pierdere, chiar daca la momentul respectiv nu a fost inceput rebrandingul. Pierderea vine in paralel cu o scadere a vanzarilor, multi dintre clienti renuntand sa mai cumpere din Billa la scurt timp dupa anuntul achizitiei de catre Carrefour. Din pacate, evolutia actuala confirma previziunile analistilor, Billa fiind se pare o mare necunoscuta pentru Carrefour.

La fel ca in cazul Auchan, pierderea din 2016 a fost estompata de economiile obtinute prin reducerea numarului de personal, 130 de persoane plecand de la Billa fie la Penny Market, fie la alte lanturi concurente.

 

 

Nota brandprivat.ro – Celor interesati le recomandam lucrarea „Profil de retailer – Billa”, lucrare ce poate fi achizitionata de pe site-ul nostru, din sectiunea rezervata studiilor de piata (aici).

 

 


Toate actualitatile