English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Cum castiga lanturile internationale de retail de pe urma pachetelor promotionale? Preturi umflate la Penny Market, Billa, Selgros, Auchan si Cora

17/05/2017 13:53

Un pret umflat cu 10% la pachetul 5+1 gratis cu iaurt cremosso de la Danone, la Billa Slatina.

Plus 3,44% peste pretul normal de vanzare, la pachetul Zuzu 7+1 gratis, la Penny Market Tarnaveni.

Pret umflat cu 5,16% la pachetul Zuzu cu fructe, 125g, 6+2 gratuit la Selgros Targu Mures.

5,05% perceput in plus de Cora Romania la pachetele promotionale Zuzu.

O diferenta de 6,17% calculata in plus de buyerul Auchan pentru pachetul promo 3+1 gratis cu lapte pentru cafea Delaco.

Sunt doar cateva exemple dintr-o lunga lista cu deficiente constatate de comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor in marile magazine. Au uitat oare buyerii lanturilor internationale cum se calculeaza pretul unui pachet cu gratuitate inclusa sau avem in fata un nou exemplu de strategie menita sa umfle profitul marilor retaileri pe seama consumatorilor romani?

 

Concluzia?

Pachetele promotionale de la Albalact, Danone si Delaco sunt comercializate cu preturi peste preturile normale.

Cazurile depistate de comisarii ANPC nu sunt situatii izolate, genul acesta de oferte fiind valabile nu doar la nivel de magazin ci in intreaga retea.

In conditiile in care pretul unui produs este stabilit de buyerul de categorie, constatarile ANPC scot inca odata in evidenta slaba pregatire profesionala a celor aflati astazi pe functii de raspundere in departamentele de achizitii.

Interesanta este insa si lipsa de reactie a companiilor producatoare. Albalact, Danone &comp au armate de oameni in piata. De la merchandiseri la key accounti, misiunea lor este sa vegheze la imaginea companiilor ale caror interese le reprezinta. Inclusiv prin monitorizarea preturilor de raft. In cazul unor derapaje, precum cele de fata, ei raporteaza intern, informatia ajungand la varf, la persoana care gestioneaza conturile internationale. Si totusi, nimeni din randul producatorilor nu a avut nicio reactie...

 

Nota brandprivat.ro – Prezentam alaturat, constatarile comisarilor ANPC:

 

„V.  Modul de desfasurare a  promotiilor publicitare 

La operatorul economic COLUMBUS OPERATIONAL SRL – magazin Billa Slatina s-a constatat la comercializare produsul iaurt cremosso la pretul de 1,35 lei/buc si pachetul de 5+1 gratis la pretul de 7,45 lei in loc de 6,75 lei/pachet respectiv produsul iaurt delicios caise Danone la pretul de 1,28 lei/buc si pachetul de 7+1 (8 portii la pret de 7) la pretul de 8,99 lei in loc de 8,96 lei rezultand astfel savarsirea unei practici comerciale incorecte inselatoare.

SC REWE ROMANIA SRL Stefanestii de Jos, magazin Tarnaveni, judetul Mures comercializa iaurt ZUZU 7+1 gratis la pret de 6,30 lei fata de de 6,09 lei cat ar rezulta calculat, pretul unitar este de 0,87 lei;

SC ARTIMA SA Chiajna, magazin Carrefour Tg.Mures comercializa branza cantitatea 0,14 kg, la pret de 4,4 lei si seturi formate din 2 bucati de 0,14 kg cu promotie indicata pe ambalaj de -10% reducere de pret, fata de pretul corect de 7,92 lei, produsul la pachet promotional are pretul de 9 lei, mai mare decat in cazul in care consumatorul ar achizitiona 2 bucati individual.

SC SELGROS CASH&CARRY SRL Brasov, magazin Tg.Mures comercializa iaurt ZUZU CU FRUCTE 125 g la pret de 1,13 lei, iar la bax de 8 bucati, oferta 6+2 gratuit la 7,13 lei, fata de 6,78 lei pret real.

SC COLUMBUS OPERATIONAL SRL Bucuresti, magazin Billa Tg.Mures comercializa iaurt Activia 3 buc cu 10% reducere la pretul de 7,69 lei, in conditiile in care produsul singular este la pret de 2,39 lei, pretul corect ar fi 4,53 lei;

SC KAUFLAND ROMANIA filiala Satu Mare prezenta la comercializare telemea de vaca  Covalact, chefir/iaurt din lapte de capra la 200 g, KClassic telemea la 200 g cu informarea pe eticheta de la raft :

  • ,,mai ieftin", fara a se mentiona pretul produsului de referinta.
  • semnalizare cu eticheta rosie cu semnul exclamarii, fara a mentiona ca este un produs nou sau ca este o reducere a pretului.

La SC REWE SRL, supermarket din orasul Bolintin Vale, judetul Giurgiu s-au constatat abateri pentru diferite produse lactate, astfel:

  • la vanzare pachete promotionale de tip “6+2”, “8+2” de produse lactate: iaurt Zuzu, iaurt Zuzu max, iaurt Boni, pentru care lipsea produsul singular, cu pretul de referinta aferent, astfel incat consumatorul nu putea verifica corectitudinea ofertei;
  • afisarea incorecta a preturilor la raft pentru pachetele promotionale de tip “7+1” de iaurt natural Zuzu, astfel: pretul per pachet “7+1” era afisat 6,30 lei, fata de 6,09 lei pretul corect calculat avand in vedere pretul / buc afisat 0,87 lei;
  • afisarea incorecta a preturilor referitoare la produsele aflate la vanzare accelerata cu mentiunea “- 30 % reducere”, lipsind pretul vechi barat si pretul nou al produsului : iaurt Zuzu, iaurt Zuzu dietetic, samntana Hanul Boieresc, unt Covalact;

SC REWE ROMANIA SRL magazin Alexandria comercializa diferite oferte promotionale fara a exista produsul individual pentru verificarea corectitudinii acestora, astfel:

  • pachet iaurt ZUZU cu capsuni, fructe de padure si banane 6 + 2 ,,8 portii la pret de 6,,;
  • pachet iaurt ZUZU degresat 7 + 1 ,,8 portii la pret de 7,,

La SC REWE ROMANIA SRL- Stefanestii de Jos, magazin Gura Humorului, judetul Suceava la 16 pachete promotionale de iaurt ZUZU, 8+1 gratuit, nu exista la raft produsul de referinta.

In cadrul SC Auchan  Romania SA municipiul Bucuresti se comercializa lapte pentru cafea Delaco, pachete promotionale alcatuite din 4 unitati de produs (10x7,5g) ce aveau aplicat pe ambalaj un sticker inscriptionat cu: „3+1 cadou” si un pret afisat la locul de vanzare de 4,45 lei, pret incorect, in raport cu pretul unitatii de produs (10x7,5g) si anume de 1,39 lei - pretul corect fiind de 4,17.

De asemenea in cadrul aceluiasi operator economic se comercializau pachete promotionale alcatuite din 4 pahare iaurt cu capsuni si 2 pahare iaurt cu mango a 125g (6x125g) Zuzu Max ce au inscriptionat pe ambalajul comun mentiunea „Oferta 5+1  6 la pret de 5” cu un pret afisat la locul de vanzare de 7,15 lei, pret incorect in raport cu pretul unitatii de produs si anume de 1,39 lei - pretul corect fiind de 6,95 lei.

In cadrul SC Romania Hypermarche SA municipiul Bucuresti se comercializau pachete promotionale alcatuite din 8 iaurturi cu fructe a 125g (4 iaurturi cu capsuni 2,6% grasime + 4 iaurturi cu piersici si caise 2,6% grasime) Zuzu ce au inscriptionat pe ambalajul comun  „Oferta speciala 6+2/ 8 la pret de 6” si un pret afisat la locul de vanzare de 7,06 lei, pret incorect  in raport  cu pretul unitatii de produs si anume 1,12 lei - pretul corect fiind de 6,72 lei.”

 


Toate actualitatile