English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Continua remodelarea Auchan Vivo Constanta

21/04/2017 09:39

Auchan reia remodelarea hypermarketului sau din fostul centru comercial Maritimo, rebotezat Vivo. Inceputa in urma cu mai bine de o luna, lucrarea a fost intrerupta pe perioada Sarbatorilor Pascale. In momentul de fata, rezultate vizibile sunt doar la raioanele de textile-incaltaminte si bacanie, ultimul aducand si o schimbare in conceptul de hypermarket cu care ne-a obisnuit Auchan. Practic, s-a creat aici un culoar special in zona alimentelor de baza, produsele fiind expuse direct pe palet. Se renunta astfel la rafturi si implicit la diversitatea sortimentala, retailerul mizand in aceasta zona doar pe 10-15 produse de volum, precum faina, zahar, ulei sau...pufuleti. Vorbim de aproape 25 de metri liniari, suprafata imensa in conditiile in care spatiul de raft in hypermarketuri este extrem de scump. Cei care negociaza anual cu marile lanturi de retail stiu bine ce inseamna fiecare fata de raft obtinuta in plus si mai ales cat costa aceasta.

 

Teoretic, expunerea pe palet se practica la capat de raft. Modelul de hypermarket implementat de retailerii francezi ne-a obisnuit cu plasari formate din unul sau doi paleti. Conceptul a fost insa modificat in timp, Carrefour si Auchan ridicand treptat numarul de paleti din zona capetilor de raft la 4, 6 si chiar 8. O abordare menita sa atraga, inspirata din conceptul cash&carry. Si totusi, Auchan nu a reinventat roata. Modificarile operate in hypermarketul Vivo sunt o replica la actiunile concurentei. Carrefour si-a creat in urma cu cateva luni o zona asemanatoare in hypermarketul Tom. E drept, nu pe suprafata unui intreg raion.

 

 

Cat de rentabil este noul layout?

Un indicator important in analiza eficientei este vanzarea pe metru patrat de suprafata comerciala. Fara sa avem date de vanzari din interior am incercat un exercitiu simplu, punand fata in fata doua fotografii. Prima, facuta in 26 martie, a doua in 20 aprilie (aici). Intre ele este o diferenta de aproape 30 de zile. Daca la unele produse cantitatile s-au diminuat, altele par sa nu aiba miscare. Paletii sunt insa aceeasi, semn ca o eventuala incarcare a stocurilor s-a facut tot manual. Cum 25 de metri liniari la sol echivaleaza cu aproximativ 200 metri liniari de raft, e greu de crezut ca volumele derulate aici mai pot atinge criteriile de performanta obtinute prin vechiul layout.   

 

 

Avem si parafarmacie!

O alta noutate la Vivo se afla in vecinatatea intrarii secundare, langa spatiul pentru depozitarea cosurilor de mana. Auchan a plasat aici cateva rafturi de supermarket cu produse parafarmaceutice. Rece si neiluminata, zona nu atrage, contrastand vizibil cu restul magazinului.

 

Ce se intampla acum?

Remodelarea a ajuns in zona de cosmetice. Santier deschis este insa si la bere si ape minerale. Deoarece lucrarile se deruleaza in timpul zilei, senzatia de disconfort este evidenta. Si totusi, romanii par sa nu fie afectati. Cumparatorii trec apatici printre angajatii care modifica rafturile, fara sa sesize absenta multor produse sau dezordinea din jur. In ciuda celor peste 20 de ani de retail modern, cumparatorul roman nu a invatat ca este cel mai in masura sa sanctioneze derapajele marilor magazine prin chiar decizia sa de cumparare. O pasivitate ce permite lanturilor internationale de retail sa profite. Din plin!

ec. Florin Frasineanu 

 

Va recomandam sa cititi si:

Operatie pe cord deschis la Constanta. Auchan remodeleaza hypermarketul din centrul comercial Vivo - 14/03/2017 

 

 

 


Toate actualitatile